A felszólalásra azt követően került sor, hogy az Európai Parlament plenáris ülése Strasbourgban megszavazta Zuzana Rothová cseh néppárti képviselő jelentését a digitális környezetbe vetett fogyasztói bizalomról. Az európai gazdaság és kereskedelem visszafordíthatatlanul átlép a digitális világba, de az új környezetben az új lehetőségek mellett új kockázatok is megjelennek a fogyasztók és az üzleti szféra számára egyaránt - húzta alá Herczog az MTI brüsszeli irodájához eljuttatott nyilatkozatban.
Minden a fogyasztók bizalmán múlik
"Az elektronikus kereskedelem a fogyasztók bizalmán áll vagy bukik, ezért mindent meg kell tennünk azért, hogy a fogyasztók ugyanolyan törvénytisztelően mozoghassanak a digitális környezetben, mint a hagyományosban, de ugyanolyan szintű védelmet is élvezzenek, mint máshol"- hívta fel a figyelmet a magyar képviselőnő.
Az elektronikus kereskedelemben az információáramlás könnyedsége és sebessége, a fogyasztói tájékoztatás gyakori hiányossága, a jogsértő magatartások gyors és széles körű terjedése miatt bárki átlépheti, akár jóhiszeműen is, a törvénytisztelő fogyasztás határát. "A mi politikusi és politikai felelősségünk megteremteni azokat az eszközöket az európai elektronikus környezetben, amelyek révén internet-felhasználóink szabálykövető fogyasztók maradhatnak"- emlékeztetett a képviselőnő.
E-fogyasztói portál
Herczog Edit javasolta egy európai e-fogyasztói tájékoztató és segélyező portál létrehozását, amely tanácsokkal, válaszokkal, megoldásokkal segíti az európai online fogyasztókat. Felhívta a figyelmet ugyanakkor arra, hogy az európai társadalmat és gazdaságot fel kell készíteni az elektronikus világra. Fontos, hogy minél szélesebb rétegek férjenek hozzá az információs technológiákhoz, azaz hogy a vidéki térségek lakói, a fogyatékkal élők, az idős korosztályok és a szerény jövedelműek is becsatlakozhassanak Európa digitális vérkeringésébe.