A Nielsen felmérése szerint 68 millió amerikai ütötte el idejét júniusban videojátékokkal, s csaknem minden második játékos PS2-t nyúz. A koros, de még folyamatos gyártás alatt álló masina ugyanis 42 százalékos részesedéssel bír a konzolok piacán. A PS2 után a második legnépszerűbb gépnek az első Xbox számít, amely 17 százalékos részesedéssel bír.
A harmadik helyezett az Xbox 360-as, új generációs változata, ezt a játékosok 8 százaléka nyüstöli, míg Nintendo Wii-vel a felhasználók 4 százaléka, a PlayStation 3-mal pedig 1,5 százaléka szórakozik. A Nintendo előző, nem túl sikeres GameCube modelljének részesedése az USA-ban meglepően nagy, 5,8 százalékos, bár a fenti statisztikákba nem számították bele a PC-jükön játszókat. Az új generációs gépek közül a Nintendo Wii a legolcsóbb, a Nielsen adatai szerint ezt a masinát leginkább a tehetős családok vásárolják, s míg pár hónapja délután 5 órakor használták a legtöbben, a nyári szünet alatt a legtöbben este 8-kor ülnek le játszani konzoljuk elé.
A PC-s szegmensben a társaság a legnépszerűbb játékokat vizsgálta: ezekből kiderül, hogy a legtöbb amerikai gamer a World of Warcraft online szerepjátékkal, a lövöldözős Halo első vagy második epizódjával, illetve a The Sims életszimulátorral szórakozik.