A leginkább egy repülőre emlékeztető, három méter hosszú, fél méter magas, és mintegy nyolcvan centi széles jármű olyan kicsi, hogy sofőrjének fekve kell vezetnie, s csak segítővel tud beszálni a volán mögé. Az elektromos autó karosszériája szénszálakkal megerősített műanyagból készült, ennek köszönhetően az Oxyride tömege mindössze 38 kilogramm.
A járművet az Oszaka Szangjo Egyetem kutatói készítették a Matsushita cég közreműködésével. Belsejében pedig összesen 192 darab ceruzaelem szolgálja a működéshez szükséges energiát, s ezek a gyártó állítása szerint hagyományos, a boltban is megvásárolható típusok.
Az elektromos autó képességeit egy japán versenypályán a Guiness Rekordok Könyvének zsűrije előtt is demonstrálták, mely során az Oxyride-nak kétszer is meg kellett tennie ugyanazt az egy kilométeres távot. A jármű a tesztek során 122 km/órás maximális sebességet ért el, a rekordok könyvébe viszont 105,95 km/órás átlagsebességgel került be a teljesítménye. Az elektromos autó a szárazelemről működtetett járművek kategóriájában állított fel sebességrekordot.