Az Amazon internetes zeneáruházát az Apple iTunesának legfőbb riválisa lesz, mely a tavalyi évben a netes zenepiac 70 százalékát tudhatta magáénak. Utóbbi jelenleg hatmillió dalos zenei katalógussal bír, ám ennek jelentős részét csak másolásvédelemmel ellátott, csak iPodon lejátszható formátumban lehet megvenni 99 centért. Míg az Apple 30 centes felárért az EMI kiadó számai védelem nélküli változatban is kínálja iTunes Plus néven, ezeket a zenéket csak az AAC formátumot támogató eszközökön lehet lejátszani, amelyekből jóval kevesebb van a piacon az mp3-lejátszóknál.
Ezzel szemben az Amazon eleve korlátozásoktól mentes, mobilra, hordozható lejátszóra, CD-re másolható, hagyományos mp3 formátumban kínálja 180 ezer előadó több mint kétmillió zeneszámát online boltjában 89-99 centes darabáron, az iTunes Pluséval megegyező 256 kilobit/s-os minőségben. Bár az új mp3-boltnak már minden funkciója elérhető, az áruház azonban jelenleg nyilvános béta stádiumban működik, üzemeltetői pedig a vásárlók visszajelzései nyomán fogják finomítani.
Az, hogy az online boltban mindennemű védelem nélkül árulják a zenéket, egyelőre elriasztotta a legnagyobb kiadókat - például a Sony BMG-t és a Warner Musicot - attól, hogy saját művészeik albumait is elérhetővé tegyék azon, de például az EMI az iTunes mellett itt is elérhetővé tette dalait.