2003 és 2006 között 44 százalékról 37 százalékosra esett a no-name gépek piaci részesedése világszerte, vagyis még mindig szép számmal veszik az emberek a gyártó nélküli "szürke dobozos" masinákat. A noteszgépek terén viszont már nem tudnak lépést tartani a kereslettel: a hordozható masinákból senki nem választ márka nélkülit szívesen, így ugyanebben az időszakban 8,5-ről 5,6 százalékra esett a részesedésük - adta hírül a ZDNet.
A noteszgépek kétharmadát ugyanis az olyan nagy gyártók értékesítik, mint a HP, a Dell, a Lenovo vagy az Acer, és az eladási adataik folyamatosan javulnak. A no-name, vagy olyan ismeretlen márkák gyártóit, mint a Systemax, a ProStar, a MicroPro vagy a CLT Computers ez a fajta kereslet nem élteti, hanem folytogatja. Míg ugyanis asztali PC-t szinte bármilyen alkatrészből össze lehetett rakni, addig a laptopok speciális alkatrészeket igényelnek.
A "szürke dobozos" gépekre specializálódott cégek rendszerint fölös készletekre, a nagy cégek általi túlrendelésekre csaptak le, és vásárolták fel az alkatrészeket olcsón, amit ma már nehezen tudnak megtenni. Ráadásul a nagyok még az asztali gépek piacán is szorongatják őket a kereskedelmi láncok kihagyásával zajló közvetlen értékesítéses modellel, ami az USA-ban a Dell és a Gateway sikeréhez nagyban hozzájárult - a ZDNet által megszólaltatott szakértők ezért nem jósolnak nagy jövőt a PC-k elterjedésében kulcsszerepet játszó no-name gyártóknak, amelyeknek már most is kemény harcot kell vívniuk az életben maradásért.