A felmérés szerint a Google keresőmotorja a legnépszerűbb: tíz közül hat keresést ezen keresztül bonyolítottak le a felhasználók augusztusban, összesen pedig 37 milliárd alkalommal vették igénybe az amerikai cég szolgáltatását. A második leggyakrabban használt kereső a Yahoo volt 8,5 milliárdos eredménnyel, a harmadik pedig a Kínában piacvezető Baidu (3,3 milliárd keresés egy hónap alatt).
A kínai cég sikere jól mutatja, hogy a Google nem legyőzhetetlen és egy regionális szolgáltató is "be tud törni az első öt közé úgy, hogy egyetlen, ám hatalmas piacot kontrollál" - mondta Bob Ivins, a comScore vezérigazgatója. A Baidu ráadásul tovább erősítheti pozícióját, hiszen Kínában várhatóan tovább gyarapodik az internetezők tábora.
A negyedik helyen végzett a Microsoft keresője, amelyet 2,2 milliárd alkalommal használtak, az ötödik helyezett dél-koreai NHN keresőmotornak 2 milliárd kérést kellett feldolgoznia. Az amerikai piackutató augusztusi felmérésében 2 millió internetező vett részt összesen 170 országból. A keresési szokásokat az önkéntes résztvevők gépére telepített nyomkövető (tracking) szoftver segítségével vizsgálták. Az így begyűjtött adatokon alapuló becslések szerint egy hónap alatt mintegy 750 millió internetező használta a különböző keresőmotorokat, fejenként átlagosan 80 alkalommal.