A The Kilsey Group cég tanulmányában azt vizsgálta, milyen szempontok alapján vásárolják majd meg az amerikában élő emberek következő mobiltelefonjukat. A piackutatás eredményei szerint jelenlegi mobiljának lecserélésekor a felhasználók 44,7 százaléka esetében lesz fontos az új készülék kiválasztásakor, hogy azon fejlett mobilinternetes funkciókat is használni lehessen.
Az USA-ban jelenleg az operátorok ügyfeleinek 26 százaléka fizet elő valamilyen mobilos adatátviteli szolgáltatásra. A felmérés során a piackutatók azt is megvizsgálták, mely szolgáltatásokat használnák leginkább az ügyfelek telefonjukon, ezek közül a legnépszerűbbnek a térkép, illetve a közelben lévő üzletek megkeresését biztosító szolgáltatások számítanak a tengerentúlon élő felhasználók körében.
A nagy érdeklődésnek köszönhetően valószínűleg hamar megjelennek a reklámok is a mobilos szolgáltatásokon: a The Kilsey Group prognózisai szerint ezek piaca az Egyesült Államokban jelenleg évi 33 millió dollárt tesz ki, 2012-re azonban 1,5 milliárdosra bővülhet, ami éves szinten 112 százalékos növekedést jelent. A tanulmányt készítő cég szerint a mobilnethasználat ilyen arányú növekedése, és hogy a felhasználók mennyire elégedettek a csatlakozás minőségével: ez lehet a lényege a mobilon megjelenő reklámok sikerének. Szerintük az olyan eszközök megjelenése, mint az iPhone, és a korlátlan adatforgalmat biztosító előfizetői csomagok kidolgozása hatalmas lökést adhat a mobilinternet elterjedésének.