Ahogy egyre közeledik az amerikai elnökválasztás, Ron Paul - az egyik republikánus elnökjelölt - az egyik spammer különleges kedvence lett, aki fáradhatatlanul népszerűsíti a politikust kéretlen leveleiben - adta hírül a Syantec Spam Report októberi jelentése. A cég szerint amíg nem bizonyosodik be, hogy ez a különös spam kampány a Ron Paul saját stábjának műve, addig egy érdekes jelenségnek számít, amihez hasonlóra elképzelhető, hogy még számíthatunk a 2008-as elnökségért futó versenyben.
A múlt hónapban debütáltak az MP3 spamek: a zenefájlok mérete átlagosan mintegy 63,3 kilobájt, és egy 30 másodperc hosszú szöveget tartalmaznak egy adott vállalatról. Ahogy a spamszűrők egyre kifinomultabbá válnak, a spammerek is folyamatosan újabb és újabb technikákat vetnek be céljuk elérésére.
Környezettudatosság és keresőoptimalizálás
A kéretlen levélküldők újabban már a bolygónkról is gondoskodnak. Az elmúlt időben a globális felmelegedés problémáját fokozott sajtóérdeklődés kísérte, így nem meglepő, hogy a spammerek is szeretnék kiaknázni a témát. A Symantec egy különös spamet fedezett fel októberben, amelyben a címzett egy kattintással elhatárolódhat a környezetszennyezéstől. A felmérés végén - amihez természetesen a személyes adatokra is szükség van - az egyik szponzor által felajánlott ajándékot lehet megnyerni, legalábbis a kéretlen levél küldője szerint.
A spammerek elkezdték arra használni a Google összetett keresőjét, hogy spam URL címeket juttassanak el a végfelhasználókhoz. A Symantec egy replika órákat kínáló honlapot hoz fel példaként, amit egy spammer felügyel: bizonyos kifejezések együttes keresésekor a márkás órautánzatokra vágyó felhasználók az említett oldalra tévednek. Értelemszerűen ezzel is - a vásárláson keresztül - a személyes adatok megszerzése a cél.
Kicsit több a csalás, de a legtöbb reklám
Októberben a csaló levelek száma is emelkedett: az előző havi 13-ról 18 százalékra nőtt az úgynevezett scamek száma. Az képfájlos spamek ezzel szemben nem népszerűek: arányuk, amely 2007 januárja óta drasztikusan visszaesett, az elmúlt hónapban is stagnált. Októberben az összes levélszemét körülbelül 7 százaléka volt ilyen kéretlen levél.
A kéretlen üzenetek több mint egyenegyede (27%) valamilyen terméket vagy szolgáltatást hirdet, az informatikia, online szolgáltatásokat majdnem minden ötödik (18%) reklámoz, pénzügyi befektetéseket 14, egészségügyi termékeket (gyógyszereket, Viagrát) pedig 10 százalékuk. A legtöbb kéretlen üzenet továbbra is Észak-Amerikából érkezik, a második helyen Európa, a harmadikon pedig Ázsia áll.