Kínában az online játékosok száma 23 százalékkal 40,17 millió főre nőtt a tavalyi évben. A különböző oldalakon regisztrált felhasználók több mint fele tér vissza rendszeresen az internetre játszani, számuk 2007-ben 30 százalékkal nőtt. Az online játékosok generálta bevételek a tavalyi évben elérték a 10,57 milliárd jüant (255 milliárd forintot), s ez 61,5 százalékos növekedést jelent.
Az online üzletág növekedési mutatói a kínai médiában megjelent, egyre nagyobb méreteket öltő internetfüggőséggel kapcsolatos beszámolók után láttak napvilágot, a kínai hatóságok a világhálóra való rászokást okolják a fiatalkorú bűnözés egyik fő kiváltó okaként. "Bár a kínai online játékipar az utóbbi években felpezsdült, az internetes játékokra sokan úgy tekintettek, mint valami virtuális ópiumra, s az egész iparágat a társadalom zöme tekinti jelentéktelennek" - mondta Kou Xiaowei a kínai sajtóügyi hatóság (GAPP) magas rangú tisztségviselője.
"Ha nem intézkedünk, annak az online iparág előbb vagy utóbb a kárát látja" - tette hozzá Kuo. Az ázsiai országban a gyermekeket már kitiltották az internetes kávéházakból, és az üzemeltetőket időkorlátok felállítására kötelezték, miután a gyerekek gyakran nem voltak képesek abbahagyni a játékot. Egy esetben pedig az internetfüggő fiatal végkimerültség következtében halt meg. A játékok életkor szerinti besorolásának hiánya miatt a káros tartalmaktól nehéz megvédeni a fiatalokat, a világhálón vagy az utcán ráadásul bárki könnyen hozzáférhet a játékok illegális másolataihoz.