A brit FLAG Telecom Szuez és Sri Lanka közötti távközlési vezetékének sérülése mindegy 80 százalékra vetette vissza az Indiai internetezők sávszélességét - adta hírül az AP. A teljesítmény-kiesés leginkább azokat az indiai cégeket érinti hátrányosan, amelyek kiszervezett helpdesk- és egyéb online- vagy telefonos szolgáltatásokat nyújtanak Nyugat-Európa és az USA számára. A szakemberek a forgalom átirányításával igyekeztek orvosolni a károkat. A FLAG Telecom illetékesei egyelőre nem közöltek részleteket arról, hogy mi okozta a Falcon nevű kábel Dubai partjainál húzódó szakaszának sérülését.
A szerdán elszakadt, a Földközi-tenger medencéjében Palermo és Alexandria között húzódó összeköttetés szintén ugyanennek a brit cégnek a tulajdonában van, és a kábelpár kiesése a Közel-Keleten jelentősebb károkat okozott: az AP jelentése szerint Egyiptomban még mindig akadozik az internetszolgáltatás.
Az üzemeltető egyelőre nem tudta megállapítani, hogy mi okozta a szakadást a Földközi-tengeren, FLAG javítóhajója ugyanis mindeddig nem tudott odamenni a helyszínre, hogy megvizsgálja azt: az egység várhatóan csak kedden érkezik. Az AP szerint mindeddig a késlekedésre sincs pontos magyarázat, de valószínűleg a régióban uralkodó rossz idő a ludas: Alexandria kikötőjét ugyanis a hét nagy részében lezárva tartották. Jelenleg csak találgatni lehet, hogy a viharos időjárás, vagy egy hajó horgonya szakította el a tenger alatti vezetéket.
A sorozatos kábelszakadások mindenesetre felhívták a figyelmet a tenger alatti kommunikációs összeköttetések sebezhetőségére. Az ehhez hasonló esetek óriási károkat okozhatnak az üzleti életben, nem is beszélve arról, hogy manapság már az átlagemberek sem tudják elképzelni az életet internet nélkül. Hasonló nagyságrendű szolgáltatás-kiesésre mindeddig csak 2006-ban volt példa, amikor Kelet-Ázsiában mintegy két hónapra lelassult az internet, mert egy földrengés megrongálta a Tajvan partjainál húzódó kábeleket.