A Facebooknak jelenleg több mint 65 millió tagja van, ezért a kaliforniai cég vezetői úgy gondolták, hogy egyszerűen segíthetik a véradás ügyét. Mindenkinek felteszik a kérdést: milyen a vércsoportod? Akik hajlandók a véradásra, azokat a rendszer több csatornán (telefon, fax, e-mail, sms) is azonnal értesítheti, ha éppen a megadott vércsoportra van szükség a környéken.
Ráadásul mindössze három hónap alatt sikerült működőképessé ezt a programot, de ami még meglepőbb, a fejlesztés nem került 500 dollárnál többe. A Facebookot 2004-ben indították egyetemisták számára, hogy könnyebben tarthassák egymással a kapcsolatot, majd 2006 végén mindenki számára nyitottá tették, ekkor voltak a tagok tízmillióan. Szakemberek szerint ez az eset is azt mutatja, hogy az interneten "szinte bármi megvalósítható, ha egy terebélyesedő hálózatról van szó"