A Manchester University tanulmánya szerint az MMO-típusú, vagyis játékosok ezrei által belakott online játékokban, például a World of Warcraftban is egyre gyakoribbá válik, hogy a fejlett országokban élő előfizetők másra bízzák virtuális karaktereik képességeinek fejlesztését, vagy játékpénz keresését, ez ugyanis általában időigényes, temérdek órányi foglalatosságot igénylő feladat.
A BBC beszámolója szerint Kínában mintegy négyszázezer fiatal "munkaerő" foglalkozik azzal, hogy másik játékkaraktereit fejleszti, tevékenységükkel havi szinten átlagosan 23 ezer forintnak megfelelő összegre tesznek szert. Egyes bérjátékosok mások karaktereit veszik át, ha azok épp nincsenek belépve, és szörnyekkel való küzdelemben, vagy egyéb, többnyire nem túl izgalmas feladatok végrehajtásával fejlesztik azt. Mások ezzel szemben abból tesznek szert pénzre, hogy saját maguk által "feltápolt" karaktereket adnak el olyanoknak, akiknek nincs türelmük kivárni azt, míg saját kalandjaik során hasonló virtuális képességekre tesznek szert.
Játékosok a World of Warcraftból
Az MMO-játékokat működtető cégek egyébként küzdenek ez ellen a gyakorlat ellen, és a fent ismertetett gyakorlat többnyire a szoftverek játékszabályait is sérti. Ennek ellenére az egyetem tanulmánya szerint a bérjátékos iparág bővülni, nem pedig visszaszorulni látszik.