A videomegosztón több mint 2,8 millióan tekintették meg a súlyemelő balesetéről augusztus 13-án szerdán, vagyis még a megrendítő esemény napján készült felvételt. A YouTube pekingi választékában a nézettségi csúcsot tartó klip nem egy tévéfelvétel, hanem egy állóképekből összeállított, zenével kísért slideshow, amely a Weightlifting accident - Beijing 2008 (Súlyemelő baleset - Peking 2008) címet kapta alkotójától, egy húszéves perui fiatalembertől.
A vVmarianoSv felhasználónevű szerző a Rekviem egy álomért, illetve a Gyűrűk Ura filmek zenéit keverte a klip alá, és ezzel a módszerrel a hagyományos mozgóképnél valamivel befogadhatóbbá teszi a megrendítő képsorokat. (Baranyai jobb könyöke kicsavarodott, miközben a harmadik szakítási kísérletet hajtotta végre 148 kilóval, ráadásul a súlyzó is a hátára esett, miután elejtette. A sportolót hordágyon vitték le a pódiumról, és bár a sérülése súlyosnak tűnt, szerencsére csak könyökficamot szenvedett.)
Dráma az olimpián - a legnépszerűbb videós slideshow
A videó jelenleg a legnépszerűbb olyan pekingi felvétel, amely egy olimpiai sporteseményről készült, és több mint hatezer hozzászólás érkezett hozzá. A slideshow mind a Beijing, 2008 beijing, 2008 olympics keresőszavakat beírva a nézettségi toplista élén található, az olympics keresőszóra pedig a 6., de a listában az első olyan felvétel, amely sporteseményt mutat be. A YouTube-on még Michael Phelps úszó (aki az aranyérmek számát tekintve rekorder) és a szintén rekord eredményt felállító Usain Bolt (százméteres síkfutás, "a világ leggyorsabb embere"), illetve a nyitóünnepség videói mutatnak hasonló népszerűséget, de azok is messze elmaradnak a Baranyairól készült kliptől a maguk pár százezres nézettségével. A balesetet emellett több más, pár tízezres kattintást kapott videó is megörökíti, így azt meg lehet találni teljes hosszában, HD-felbontásban is, és a különböző feltöltéseknek köszönhetően nehéz megbecsülni, hogy valójában hányan nézték meg azt a videomegosztón.
A YouTube-generációnak dögunalom az olimpia
A videomegosztón hivatalosan egyébként meg sem jelenhetnek az olimpiai képsorok, mivel a NOB az online közvetítési jogokat is értékesítette a különböző tévétársaságoknak. A YouTube-on ugyan van hivatalos olimpiai csatorna, de az csak a világ azon 77 országában érhető el, ahol nem volt vevő netes jogokra, így például a Közel-Keleten és Indiában, a videomegosztó legnagyobb piacának számító USA-ban nem. Kérdéses azonban, hogy a több ezer órányi pekingi televíziós anyagot saját oldalaikon "internetesítő" médiacégek meg tudják-e fogni a YouTube-generációt, vagyis a mai tizenéveseket, akik a jövő értékes közönségét jelentik.
A legfrissebb amerikai felmérések szerint a jelenlegi módszerekkel aligha. A Harris Interactive olimpia előtt begyűjtött adatai szerint mindössze a tinédzserek 46 százaléka érdeklődik a sportesemény iránt, a hagyományos televíziós közvetítés pedig egyszerűen hidegen hagyja őket. "A tizenéveseknek csak az ütős, rövid videók kellenek." - nyilatkozott a számok kapcsán Bill Carter, a Fuse Marketing szakértője a Wired magazin online kiadásának. "Nem kell nekik a bevezetés, nem kell nekik az elemezgetés. Csak maga a videó." Az NBC általa egyébként sikergyanúsnak ítélt online videós terveiről szóló elemző egyébként hozzátette, hogy még az amerikai tévécsatorna weboldalán is egy 11 perces anyagot kellett letöltenie a megtekinteni kívánt férfi úszószámról, hogy az első 6 perc áttekerése után hozzájusson a megnézni kívánt "akcióhoz", vagyis magához a versenyhez, ami a videomegosztón kattingató közönségnek már rettenetesen sok.