Noha a szoftveróriás egyelőre nem jelentette be hivatalosan az új termékeket, a hírről számos mértékadó amerikai napilap is beszámolt, miután az egyik helyi forgalmazó webszájtján véletlenül publikálták az új Zune paramétereit. Hétfő estére aztán a hivatalos honlapon is megjelentek az új ketyerék részletei. Ebből kiderül, hogy szeptember közepétől a Zune-ok kínálata két új, egy 16 gigabájtos és egy 120 gigabájtos modellel bővül (a 4, 8 és 80 gigabájtos típusok mellett), a színválaszték pedig sötétkékkel és feketével egészül ki. Ennél fontosabb, a már eladott készülékeket is érintő újdonság a lejátszókhoz kiadott új rendszerszoftver, amelyet ingyen tölthetnek le és telepíthetnek fel készülékeikre a tulajdonosok.
Az új verzióval a wifit támogató lejátszókról egy nyilvános hotspot, vagy az otthoni vezeték nélküli hálózat közelében közvetlenül az eszközről, PC közbeiktatása nélkül lehet letölteni. Ez azért nagyon praktikus újítás a tulajdonosok számára, mivel a Zune-hoz tartozó, egyelőre csak Észak-Amerikában elérhető online zeneáruházban nem csak dalonként, albumonként lehet zenéket beszerezni. A havi 15 dollárba, vagyis mintegy 2500 forintnak megfelelő összegbe kerülő Zune Pass-előfizetés birtokában korlátlan számú zenét tölthetnek le, de az így beszerzett zenéket csak aktív előfizetés birtokában engedik lejátszani az eszközök és PC-k, ráadásul ezeket a számokat CD-re sem lehet archiválni.
Egy másik újítás a beépített rádióval kapcsolatos: mivel az Egyesült Államokban és Kanadában az állomások az adott szám címét és az előadó nevét is továbbítják az éterben, a Zune-okkal lehetséges lesz néhány gombnyomással elmenteni a tetsző dalokat, vagy akár meg is vásárolni azokat. Ha a lejátszó épp nincs wifi-közelben, akkor később, vagy a PC-vel való szinkronizáláskor végzi el a feladatot.
A merevlemezzel szerelt 120 gigabájtos Zune nettó 250 dolláros, vagyis negyvenezer forintnak megfelelő összegért, a 16 gigabájtos, flashmemóriás változat 199 dolláros (~32 ezer forint) összegért lehet majd megvenni szeptember közepétől. Bár szürkepiaci importból valószínűleg a legújabb Zune-okat is meg lehet majd venni, az iPodhoz társított iTuneshoz hasonlóan idehaza egyelőre nem elérhetők a lejátszó hátországául szolgáló online szolgáltatások. A rivális Apple az USA-ban egyébként a hordozható digitális zenelejátszók piacának több mint hetven százalékát birtokolja az iPoddal, míg a Microsoft csupán a felhasználók 4 százalékát tudta meghódítani a Zune-nal. Az Apple keddi rendezvényén várhatóan ugyancsak új iPod-okkal rukkol majd elő.