A Microsoft európai kutatási központot létesít párizsi, londoni és müncheni helyszínekkel az internetes keresési technológia továbbfejlesztésére - jelentette be Steve Ballmer, a Microsoft vezetője, aki európai körútja első állomásán, Párizsban tartózkodik. "A világ legjobb, legkreatívabb elméire van szükségünk, és egyre inkább itt Európában találjuk azt a tehetséget, amire szükségünk van" - közölte a Microsoft-vezér a párizsi sajtótájékoztató előtt kiadott közleményében.
Ballmer nem közölte a központ létesítésének költségét, sem azt, hogy hány szakember fognak alkalmazni. Csak annyit jegyzett meg, hogy a Microsoft évi 600 millió eurónál is többet fordít Európában kutatásra és fejlesztésre, és ez az összeg a jövőben növekedni fog. A Search Technology Center feladatáról csak annyit árult el a cégvezető, hogy az új keresési technológiai termékek és fogyasztói, valamint reklámozási szolgáltatások kifejlesztése lesz.
A redmondi szoftvercég nemrégiben több olyan európai vállalkozást is felvásárolt, amelyek célirányos (szaknyelven vertikális) keresési feladatokra készítettek megoldásokat: a brit MultiMapot, amely térképekre specializálódott, a német Ciao árkeresőt és a norvég FAST cégkeresőt.
A Microsoft jelenleg az európai keresési piac 2 százalékát tartja a kezében, szemben a Google 79 százalékos piaci részesedésével a ComScore web kutatócég adatai szerint.