2008 második és harmadik negyedévében összesen 7,3 millió felhasználó használta a mobiltelefonját internetezésre. Ez 25%-os növekedést jelent szemben a PC-s internetezők 3%-os bővülésével, illetve a kutatás kimutatta, hogy a mobilnetezők fiatalabbak és más témákat keresnek a világhálón, mint asztali eszközökkel szörfölő társaik.
Miközben továbbra is a Google a leglátogatottabb weboldal az internetezők körében, addig a szigetországban a mobilinternet-felhasználók negyede inkább a BBC News, illetve további jelentős százalékuk a BBC Weather vagy a Sky Sports oldalát keresik fel. A Nielsen Online felmérése szerint a felhasználók gyors és azonnali hozzáférést akarnak az időjárással és sporttal kapcsolatos információkhoz, amelyre a mobiltelefon tökéletes megoldásnak bizonyul. Kent Ferguson, a Nielsen vezető elemzője szerint a mobilon történő internetezés ma egyelőre inkább az egyszerű funkcionalitásra, és a gyors, tömör információk továbbítására törekszik, míg a számítógépen elérhető tartalmak inkább a szórakoztatásra és a kereskedelmi tevékenységre koncentrálnak.
A mobilnet-felhasználók fiatalabbak, mint PC-s társaik. A telefonon keresztül netezők 25%-a 15 és 24 közötti, míg ez a korcsoport a PC-k esetében csak 16%-ban van jelen. Az idősebb korosztály - 55 felett - ennek megfelelően 23%-kal képviselteti magát az asztali eszközök terén szemben a mobilosok 12%-ával.
A Nielsen elemzői szerint a mobilinternet elterjedésében kiemelt szerepet tölt be a csökkenő előfizetési díjak, az egyre fejlettebb telefonok és a gyors letöltés is. A mobilnet-felhasználók egy alkalommal akár 10 percet is eltöltenek a világhálón, és ezt átlagosan hétszer teszik meg havonta. Továbbá a telefonokban szoftveresen integrált Google-szolgáltatások és a webről ismert közösségi site-ok mobiltelefonra szánt verziói kifejezetten népszerűek a felhasználók között.