Magyarországon az internet-előfizetések száma tavaly év végére elérte a 2,2 milliót - derül ki a GKIeNET, a T-Home és a T-Mobile közös, Jelentés az internetgazdaságról című tanulmányából. Az MTI-hez hétfőn eljuttatott tanulmányban szerepel, hogy Magyarországon egy év alatt több mint 200 ezerrel nőtt a vezetékes internet-előfizetések száma 2008-ban, és a növekedést a lakossági igények generálták (vagyis ezek zöme otthoni előfizetés).
Az év közepétől a mobilinternet eladások jelentették a húzóerőt, a szolgáltatás 2007-es megjelenését követően több százezren döntöttek úgy, hogy mobilinternet szolgáltatást használnak. Magyarországon 2005-től kezdődően az internet-előfizetések számát tekintve dinamikus növekedés volt tapasztalható, a betárcsázós (dial-up) előfizetések széles sávúra váltása is többségében megtörtént.
A számítógépezők legtöbbje netezik is
A KSH 2008. harmadik negyedévi adataira hivatkozva a tanulmányban szerepel, hogy az internet-előfizetések száma - amely minden elérési technológiát tartalmaz - megközelítette 2,2 milliót. A magyar háztartások valamivel több, mint 46 százaléka rendelkezett személyi számítógéppel 2008 végén, ez megközelítőleg 1,74 millió háztartás. A számítógéppel rendelkező háztartások tagjainak valamivel több, mint 83 százaléka fért hozzá valahol az internethez, ami több mint 1,4 millió otthoni internet-előfizetéssel rendelkező háztartást jelent.
Tarol a mobilnet
A tanulmány szerint a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) adataiból az is látható, hogy Magyarországon a vállalatok körében a helyhez kötött szélessávú internet hozzáférések száma nem növekedett 2007 második negyedéve és 2008 második negyedéve között. Mindebből egyértelműen következik, hogy a 2008 végére a 2,2 milliót elérő internet előfizetési szám mögött elsősorban a mobilinternet-előfizetések növekedése áll.
A mobilinternet térnyerését mutatja, hogy a forgalmazásban részt vevő SIM kártyák száma 2008. szeptemberben 83 ezerrel, októberben 67 ezerrel, míg novemberben 178 ezerrel nőtt, meghaladva az összesen 10,77 milliót 2008. november végére. A növekedést ugyanakkor nem az újabb telefonkészülékek miatti SIM kártya vásárlások biztosítják - a mobil hangszolgáltatási piac csaknem telített - hanem a mobilinternet hozzáférés iránti igény.