Az autósnak mostantól csak annyi dolga van, hogy a MobilParkolás táblával ellátott automatáknál feltüntetett számra elküldi az autó rendszámát, és, ha tudja, a parkolás tervezett idejét is. Az automaták egyedi telefonszámai azonosítják a parkolás helyét is, és a tranzakcióról sms-ben érkezik visszajelzés a mobiltelefonra, amelyet mindhárom hazai mobilszolgáltató ügyfelei igénybe vehetnek (a Vodafone-nál csak az előfizetéses ügyfelek).
Az új szolgáltatás Budapesten és húsz vidéki nagyvárosban használható, és a mobilcégek mobilvásárlásra vonatkozó szabályai szerint vehető igénybe. Ha az autós nem előre meghatározott időre veszi a parkolójegyet, akkor a rendszer automatikusan az ott lehetséges maximumot adja meg várakozási időként. A parkolást bármikor meg lehet szakítani, és szükség esetén akár a távolból is meghosszabbítható, emiatt nem kell visszamenni az autóhoz, mint eddig. Az operátorok az tranzakciókat rögzítik, így később is igazolható a fizetés. A szolgáltatók a feltöltőkártyás ügyfeleknél a rendelkezésre álló egyenlegből vonják le a díjat, az előfizetőknek pedig kiszámlázzák.
Jelenleg évente mintegy 30 millió parkolást fizetnek az autósok, ennek többségét a fővárosban - mondta el Simó György, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese az új szolgáltatást bemutató sajtótájékoztatón. A cél az, hogy a parkolás 75-80 százaléka mobilon keresztül történjen - fejtette ki Simó. Drozdy Győző, a Pannon GSM Távközlési Zrt. vezérigazgató-helyettese ugyanott mondta el: szerinte mához egy évre a parkolás felét már mobilról intézik majd az autósok, és elképzelhetőnek tartja, hogy három éven belül teljesen eltűnjenek az utcákról a pénzbedobós automaták.
Az [origo] kiadója, az Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.