A Wall Street Journal belsős forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy a Microsoft a jövő héten fogja elsőként nyilvánosan bemutatni új webes keresőjét, amelyet a Google komoly riválisául szán - a jelenlegi, Live.com címen elérhető kereső ugyanis jócskán alulmaradt az utóbbi cég szolgáltatásával szemben. A comScore cég statisztikái szerint áprilisban az amerikai felhasználók csupán 8,2 százaléka használta a Live keresőt, míg a Google-lel 64,2 százalékuk kutakodott információk után, de még a Yahoo-t is többen használták, ez utóbbit a netezők 20,4 százaléka pötyögte be böngészőjébe.
Sajtóbeszámolók szerint az új webkereső belső tesztje a Kumo.com néven már egy ideje folyik a Microsoftnál, azt azonban még nem tudni, hogy ez lesz-e a szolgáltatás végleges neve is, vagy sem. A nem megerősített hírek szerint egyébként az új kereső bemutatására a Wall Street Journal által szervezett, május 26 és 28 között zajló D: All Things Digital című konferencián kerül majd sor.
Egy kiszivárgott fotó szerint így néz majd ki a Kumo.com
Az amerikai üzleti lap úgy értesült, a Kumo legfőbb újdonsága az lesz, hogy hatékonyabban rendezi majd el a keresések eredményeit, ezáltal használói hamarabb megtalálhatják majd rajta a számukra releváns információkat. Nemrég hasonló szolgáltatásokat, a keresési eredmények extra szűrését, az eredmények kategóriákba sorolását lehetővé tévő funkciókat tett elérhetővé a Google is saját keresőjén, ezt azonban egyelőre csak a szájt angol nyelvű felületét használók érhetik el. A Yahoo képviselője a héten egy amerikai sajtókonferencián nyilatkozott, elsősorban az olyan speciális területeken szeretne erősíteni, mint amilyen a címek, fotók, dátumok, vagy más, valós világhoz kapcsolódó információk felkutatása.