Arról, hogy a Microsoft új keresővel fog előrukkolni, már hónapok óta terjedtek a pletykák, sőt, képernyőmentések is kiszivárogtak a korábban Kumo kódnéven emlegetett keresőről. Míg a pletykák arról szóltak, hogy a redmondiak egy Google-gyilkos keresővel rukkolnak elő, a hivatalos bejelentés nyomán ez nem bizonyult teljesen igaznak, a Bing ugyanis nem egészen a keresőóriás babérjaira tör.
"Manapság a keresők elég jól használhatók a weben való információk felkutatásában, de nem túl erősek abban, hogy a felhasználóknak segítsenek ezek feldolgozásában" - nyilatkozta Steve Ballmer, a Microsoft elnök-vezérigazgatója. A szoftvercég vezére szerint amikor a Bing létrehozását tervezték azt vették alapul, hogy az emberek miként szeretnék valójában használni a webet, céljuk pedig az volt, hogy a szájtról gyorsan lehessen információkat szerezni, majd ezeket döntések meghozatalához vagy feladatok végrehajtásához is hasznosítani lehessen.
Segít választani a döntőgép
A Bing keresőt a Decision Engine, vagyis magyarul "a döntőgép" szlogennel reklámozzák, ami jól jelzi, hogy speciális célú keresőszájtról van szó, nem pedig a Live.com-hoz vagy a Google-hoz hasonló internetes keresőről. A Microsoft statisztikái szerint a felhasználók 66 százaléka egyre gyakrabban informálódik a világhálóról bonyolult döntések meghozatala előtt, a Binget pedig úgy tervezték, hogy pont ebben a folyamatban nyújtson segítséget: kiválassza a lényeges információkat, érzékelje a keresés célját, és releváns, könnyen áttekinthető, precízen összegzett válaszokat adjon, ezzel segítse a döntések meghozatalát.
A szoftvercég adatai szerint jelenleg a keresések csupán negyede hozza meg a felhasználók számára az elvárt eredményt, a Bing a találatok különböző listázási, szűkítési lehetőségeivel javítana ezen a téren. Hasonló újításokat egyébként nemrég a Google is bevezetett, bár azok egyelőre csak a kereső angol nyelvű felületén érhetőek el.
Az új kereső bemutató videója
Vásárlás, utazás kapcsán informálódunk a netről
Miután a Microsoft adatai szerint az internetezők leginkább vásárlás, utazás előtt, helyi vállalkozás, szolgáltatást keresve, vagy egészségükkel kapcsolatos információk iránt tájékozódnak a legtöbbet a világhálóról döntéshozatal előtt, a "döntőgép" is ezekben a témákban erős. A szoftvercég Live.com címen elérhető webkeresője jelenleg nem túl jó részesedéssel rendelkezik, a fő piacnak számító Egyesült Államokban csupán 8,2 százalékos részesedéssel bír, míg a második helyen álló Yahoo - mely cég megvásárlásáról a Microsoft jelenleg is tárgyalásokat folytat - is 20,4 százalékkal bír, a piacvezető Google pedig 64,2 százalékot birtokolt áprilisban.
Bár Steve Ballmer bizakodó, a Reuters hírügynökség beszámolója szerint még ő sem mert jóslatokba bocsátkozni azzal kapcsolatban, hogy mikorra válhat ezen a piacon vezetővé vállalata: erre még az elnök-vezérigazgató becslései szerint is jópár évet kellhet várni. A Bing kereső webcímét a böngészőbe pötyögve egyelőre csak egy üzenet fogadja a hazai felhasználót, ez azért van, mert a szolgáltatást fokozatosan indítják el a világ országaiban: a Microsoft közleménye szerint jövő szerdára, vagyis június 3-ára már mindenütt elérhető lesz.