A Credit Suisse elemzője korábban 470,6 millió dolláros pénzügyi veszteséget prognosztizált az idei pénzügyi évre áprilisban publikált elemzésében, míg a RampRate konzultánscég szakértői 174,2 millió dollárosra taksálják a YouTube veszteségeit. Minderről azért csak becslések készülnek, mert a videomegosztó tulajdonosa, a Google cég nem hozza nyilvánosságra a szájt pénzügyi eredményeit, eddig csupán annyit közölt, hogy az oldal nem műküdik, a társaság pénzügyi vezetője szerint pedig úgy kommentálta a becsléseket, hogy azok általában pontatlanok, túlzóak.
A keresőóriás még 2006-ban vásárolta fel a YouTube-ot 1,76 milliárd dollárért: a szájt ugyan azóta is a legnépszerűbb videomegosztó oldal a teljes interneten, ám pénzügyileg nem teljesít még túl jól. A RampRate cég szakértője szerint a Google még hasznot is húzhat abból, hogy videomegosztója nem teljesít jól, mivel erre hivatkozva előnyösebb megállapodásokat köthet a filmstúdiókkal, tévécsatornákkal és lemezkiadókkal, ráadásul a tetemes veszteség az oldalra feltöltött jogsértő videók kapcsán indított perek esetén is jobb pozíciót biztosít a cégnek - ráadásul egyéb bevételeiből továbbra is tudja biztosítani a mostanra már a videókon is reklámokat tartalmazó oldal működését, melyre percenként húsz órányi mozgóképes anyagot töltenek fel az internetezők.