A "Jelentés az internetgazdaságról 2009." című, júniusban közzétett kutatásából egyebek között kiderül: az internetes játékok egyre több háztartásban vannak jelen, az otthoni szórakoztatás részévé válnak. Egyes játéktípusokat a magyar felsőoktatási intézménybe járó fiatalok egy része már átmeneti megélhetési forrásnak is tekinti. Magyarországon a 14 év feletti lakosság 23 százaléka rendszeresen játszik a világhálón játékokkal, ők az összes internetező 63 százalékát teszik ki. Az online játékosok fele a 15-29 éves korosztályba tartozik.
A netes játékok iránti kereslet az egész világon folyamatosan növekszik, és egyértelműen az internethez köthető gazdaság egyik húzóágazata - mutatnak rá a kutatók. Az internetes játékok négy jól elkülöníthető csoportba sorolhatók: az egyszerű alkalmi (casual) játékok, a bonyolult és időigényes (hardcore), az ügyességi (skill), valamint a szerencsejátékok. A játékok elterjedésével egy új, dinamikusan fejlődő üzletág született, erre utal, hogy 2004-től a netes pókerezésből származó szolgáltatói bevétel összességében több mint négyszeresére nőtt. Két évvel később, 2006-ban a világméretű internetes szerencsejáték- piac 5 milliárd dollárosra becsült forgalmának felét az online póker adta.
A múlt évben az online szerencsejátékok már 20 milliárd dolláros üzletet jelentettek, amiből becslések szerint 5,9 milliárd dollárt tesz ki az internetes póker A világhálón pókerezők 70 százaléka férfi, és 62 százalékuknak van érettségije vagy valamilyen felsőfokú képesítése. Magyarországon a 18-29 évesek korcsoportjában a jelenleg a főiskolára vagy egyetemre járók körében 32 százaléknak van olyan személy az ismeretségi körében, aki on-line póker játékos. Ugyanezen kör 2 százaléka nyilatkozott úgy a kutatást végzőknek, hogy a tanulmányaik befejezését követően ez átmenetileg megélhetési forrás lehet számukra - tartalmazza az elemzés.