"Tavaly támadt egy ötletem: vajon mi történik, ha egy olyan üzleti modellt próbálok bevinni a problémákkal küszködő nyomtatott sajtópiacba, ami online már bizonyított. Mindenki lehülyézett, de mindenképpen megcsináltam." - írta a vállalkozás blogján az alapító Karp. Az üzleti modell egyébként meglehetősen egyszerű volt, a bloggereknek nem fizetett az utánközlésért (habár természetesen engedélyt kért tőlük), s helyi hirdetések értékesítésével kívánta finanszírozni az előállítást.
Az egyetlen szokatlan ötlet a rendszerben az volt, hogy a nyomdagépeket - minden bizonnyal egyszerű printereket - egyenesen a terjesztők lakásába telepítette, ezzel csökkentendő az előállítási (azaz itt a kiszállítási) költségeket. Az ötlet nem vált be, hiszen sosem tudott az üzlet fenntartásához elegendő hirdetési felületet értékesíteni, így, miután saját tartalékait is felélte, a vállalkozás bezárására kényszerült.
A The Printed Blog létezésének hat hónapja alatt 16 számot, 80 000 kinyomtatott példányt és további 100 000 az internetről letöltött változatot élt meg. Alapítója még nem biztos benne, mivel folytatja, de szívesen segítene egy hagyományos médiavállalkozásnak áttelepülni az internetre.