A videomegosztót még 2006-ban vásárolta fel a Google 1,65 milliárd dollárért, ám a videomegosztó azóta is veszteséget termel számára. Noha a társaság konkrét adatokat sosem közölt sem a YouTube működtetésének költségeiről, sem a veszteségek mértékéről, becslések szerint a szájtra percenként 20 órányi videóanyagot töltenek fel a látogatók, így a globális informatikai háttér működtetése igen sokba kerül - egyes becslések szerint napi egymillió dollárt is felemészt.
Ugyanakkor a vállalat elnök-vezérigazgatója, Eric Schmidt egy csütörtöki konferenciahíváson úgy nyilatkozott, hogy a videomegosztó pénzügyi helyzetének alakulásával nagyon elégedettek - számolt be a Reuters. A társaság arra számít, hogy a YouTube már a nem túl távoli jövőben igen jövedelmező üzletággá válik majd - nyilatkozta a vállalat pénzügyi vezetője, Patrick Pichette.
Az YouTube-ra feltöltött videók mellett jó ideje láthatók hirdetések, a Google azonban hamarosan új típusú reklámokat is bevezetnek majd: például az adott felvétel lejátszása előtt elinduló hirdetések is felkerülnek majd az oldalra. Az elmúlt évben a reklámokat tartalmazó, cserében ingyenesen nézhető tartalmak nézettsége háromszorosára emelkedett, ezek alkalmazásából pedig a korábbinál több bevételt remél a cég. A Google egyébként csütörtökön publikálta negyedéves pénzügyi nyereségét, amely ugyan felülmúlta a Wall Street várakozásait, ám bevételnövekedése elmaradt egyes befektetők reményeitől, melynek nyomán részvényeinek árfolyama három százalékkal esett vissza.