A DMFC (közvetlen metanolos üzemanyagcella) technológiát használó eszköz hordozható kütyük- mobiltelefonok, mp3-lejátszók- akkumulátorainak töltésére lesz majd használható az akkumulátortól távol. Az üzemanyagcellás áramforrás tulajdonképpen egy olyan miniatűr generátor, amely a metanul (metilalkohol), víz és a levegő kémiai kölcsönhatásain alapuló eljárással állít elő elektromos áramot.
Az üzemanyagcellás áramforrások előnye, hogy kis méretük ellenére sokkal hosszabb használatot biztosítanak a hagyományos nikkel-fémhidrid vagy lítium-ion típusoknál, ráadásul nem kell várakozni hosszadalmas töltésükre, töltésük metanol hozzáadásával, másodpercek alatt történik.
A kémiai reakció megindításához szükséges alkoholt valószínűleg majd valamilyen patronhoz hasonló formátumban árusítják majd az eszközökhöz, melyekkel akár használat közben is megtörténhet a töltés. Az áramforrás alkalmazásának további előnye, hogy jóval környezetbarátabb, mivel használata során csupán pára és szén-dioxid keletkezik. Hátránya, hogy a metanol gyúlékony anyag, bár az ICAO nemzetközi légügyi hatóság engedélyezte az ilyen eszközök használatát a repülőkön, ugyanakkor ez a szabályozás országonként eltérő lehet. Ugyanakkor a Toshiba tájékoztató oldalán az olvasható, hogy az eszközök újratöltésére használatos felszereléseket egyelőre csak csomagként adhatják fel az utasok, a fedélzetre ezeket nem vihetik magukkkal.
Bár a japán cég eredetileg az év elejére ígérte az üzemanyagcellás töltő premierjét, erre valószínűleg szeptemberig valóban sor kerül majd. A vállalat a későbbiekben közvetlenül is beépítené a technológiát mobiltelefonokba és laptopokba.