A magyarok leginkább a műszaki termékekről és az utazással kapcsolatos szolgáltatásokról szóló információkat szerzik be az internetről, és csupán a vásárlók 3 százaléka nem használ semmilyen online eszközt.
Az online tájékozódásról a felmérésben részt vevő válaszadók többsége úgy vélekedett, hogy az internet segít megtalálni a legjobb terméket, illetve szolgáltatást. Több mint harmadukat befolyásolta abban is, hogy melyik üzletben vásároljon, illetve ugyanennyien a keresgélés közben meggondolták magukat azzal kapcsolatban, hogy melyik terméket vegyék meg.
A Google és a TNS Infratest felmérésből kiderül az is, hogy a legtöbben, a vevők 78 százaléka továbbra is készpénzben, a termék kiszállításakor szeret fizetni, 46 százalékuk banki átutalást vesz igénybe, és csak 17 százalékuk fizet közvetlenül az interneten keresztül bankkártyával vagy hitelkártyával.
Az internetes vásárlás nagyobb mértékű elterjedését a megkérdezettek kétharmada szerint leginkább a csalások és a személyes adatok nem megfelelő biztonsága gátolja, 16-28 százalékuk szerint pedig az, hogy nincs világos és használható leírás a termékekről. A felmérésben ezer, 18 és 60 év közötti internetező vett részt, a kutatók 6.830 vásárlást elemeztek.