Megdőlni látszik a marketingesek és tartalomszolgáltatók álma. Az Anneberg Kommunikációs Iskola, a UCLA Berkley Jogi Kara és az Anneberg Public Policy Center által ezer amerikai felnőtt megkérdezésével elvégzett vizsgálat szerint az online újságolvasók nem szeretik a személyre szabott reklámot. Más, korábbi vizsgálatok azt mutatták ki, hogy az érdekes, a felhasználó ízlésével és érdeklődésével egyező reklámokat szívesen fogadják a netezők.
Az előzetes várakozásokkal szemben az amerikai felnőttek 66 százaléka nem szeretné, ha az érdeklődésének megfelelő reklámokat mutatnának neki. Miután a válaszadóknak elmagyaráztak három módot, ami a reklámok személyre szabásához szükséges adatok begyűjtésében segíti a marketingeseket, az ellenállás tovább nőtt. A módszerekből kiokosított felhasználók 73-86 százaléka ellenezte a célzott reklámokat.
Az Anneberg felmérésével ellentétes eredményeket hozott például a ChoiceStream 2006 és 2008 közti vizsgálata, amely azt mutatta, hogy a netezők hetven százaléka jobban örülne az érdeklődésének megfelelő reklámoknak. A Q Interactive 2009 márciusában nyilvánosságra hozott felmérése szerint pedig az internethasználók több mint felének tetszenének a személyes adatok alapján testreszabott reklámnak. A legtöbben úgy nyilatkoztak, hogy kedvezőbbnek ítélnék a személyesebb reklámokat küldő cégeket.
Az Anneberg felmérése szerint a válaszadók úgy érzik, hogy elveszítették az ellenőrzést a személyes adataik felett. Úgy gondolják, nincs befolyásuk arra, kik és hogyan gyűjtenek adatot róluk. A megkérdezettek 67 százaléka adott a kontrollvesztésre vonatkozó kérdésre egyetértő választ. A többség azonban úgy gondolja, hogy a jelenlegi törények megfelelően szabályozzák az adatok kezelését, és ezekkel a cégek sem élnek vissza.
A válaszadók bizonytalanságát jelzi azonban, hogy a hatályos szabályozásban való bizalom ellenére a megkérdezettek 63 százaléka szerint jó lenne, ha a törvény a begyűjtött adatok azonnali törlésére kötelezné a hirdetőket.