A brit The Sun bulvárlapot, a The Timest és a Wall Street Journalt is tartalmazó médiabirodalom elnöke lopással vádolta a Google-t, valamint a hírgyűjtő és hírkereső szolgáltatásokat. Nem először nevezi tolvajnak vagy parazitának a Google-t Murdoch, az elmúlt hónapkban többször nyilatkozott elítélően a Google News oldalon a News Corporation anyagait is szemléző szolgáltatásról.
Az ausztrál Sky News riportere arra is rákérdezett, hogy miért nem zárták ki a keresőóriás adatgyűjtő robotjait a lapcsoport újságairól. Murdoch azt válaszolta, hogy készülnek a változtatásra, valószínűleg a fizetős regisztrációt lehetővé tevő fejlesztések után kerül sor a kitiltásra.
Már majdnem áll a fal
"A Wall Street Journalnál már működik [a fizetési rendszer]. Áll a fal, de nem ér fel a plafonig." - mondta Murdoch. Általában a cikkek első bekezdését nézhetik meg a regisztációval nem rendelkező felhasználók. A szabadon megtekinthető szöveg alatt egy regisztrációs űrlap várja a cikk folytatására is kíváncsi látogatót. A plafont annyira nem éri el a fal, hogy a Google-ből érkező látogatók rögtön a teljes szöveget olvashatják el - kommentálja Murdoch nyilatkozatát a BBC. Regisztrációval és bejelentkezéssel egyelőre csak azoknak kell bajlódni, akik a Wall Street Journal lapján kattingatnak linkekre.
A keresők és hírgyűjtők eddig azért szemlézhették a médiavállalatok híreit, mert a közvélekedés szerint ez a tevékenység belefér a "fair use", a jogvédett anyagok tisztességes felhasználását lehetővé tevő kitétel ernyője alá. A médiamogul azonban nem ért egyet ezzel az értelmezéssel. "Az emberek felszednek mindent és elfutnak vele, ellopják a sztorijainkat, és elviszik őket" - fogalmazott Murdoch. "Ilyen a Google, a Microsoft, az Ask.com, egész seregnyien vannak. Nem kaphatnának meg mindent ingyen, azt hiszem eddig aludtunk" - nevezte meg a médiabirodalom legnagyobb ellenségeit végül.
Rosszul áll a MySpace is
A mogul webbe vetett bizalmát az is alááshatja, hogy a News Corporation által négy éve megvásárolt MySpace menthetetlenül elvesztette a legnépszerűbb közösségi oldal címért folytatott harcot. Az oldal 2006-ban még a kategória leglátogatottabb oldalaként kötött exkluzív hirdetési szerződést a Google-lel. A megállapodás szerint csak a Google-n keresztül lehetett hirdetést vásárolni az oldalra.
A MySpace mára annyit veszített a népszerűségéből, hogy a 2006-ban vállalt látogatottsági számokat sem képes teljesíteni. A Wired szerint a felhasználók megszöktek Facebookra és Twitterre. A bukással a News Corporation vezetése is tisztában van, Chase Carey, Murdoch jobbkeze egy nyilatkozatban beismerte, hogy nem is próbálkoznak a konkurensek megverésével, belenyugodtak a második helybe. A verseny helyett a MySpace megpróbál visszatérni az eredeti - zenei szolgáltatás - profiljához, helyet adva a profi és amatőr bandák ezreinek.