Közös projektet indít az öt legnagyobb amerikai kiadóvállalat, hogy létrehozzák a magazinok olvasására alkalmas villanykönyvet. A csoport nem elégszik meg a mostani e-olvasók nyújtotta 4-8 szürkeárnyalattal, olyan csillogó színeket produkáló berendezést szeretnének az újságolvasók kezébe adni, ami méltó a magazinokhoz. A tablet formátumú készülék nem csak a szöveget és képeket fog megjeleníteni, atervek szerint a felhasználók játékokat játszhatnak, videókat nézhetnek, és közösségi funkciókat használhatnak majd a magazinolvasón.
A tartalommal biztosan nem lesz gondja a készüléket tervezőknek. A Kindle ellen szövetkező csoport tagjai között megtalálható a Google ellen hadjáratot kezdő News Corporation, a Time magazin kiadója, a több cím mellett a Wired-öt is birtokló Condé Nast, a Cosmopolitant kiadó Hearst Corp és a Meredith Corp is. A kiadók már 2010-ben el szeretnék kezdeni az új modell szerint árusított lapok bevezetését.
IPhone-hoz hasonló eszközben gondolkodnak a kiadók
A Google-t is éles szavakkal bíráló News Corporation főnöknek, Rupert Murdochnak a Kindle sem tetszik igazán. A médiamogul szerint az Amazon kütyüje tökéletes eszköz könyveket olvasni, ám az újságok lapozgatására nem alkalmas. A kényelmetlenség mellett Murdochot az is zavarja, hogy a Kindle-re eladott napilap előfizetések után csak a bevételek egyharmadát kapja meg a cége, illetve, hogy az előfizetői adatokhoz sem fér hozzá.
Elemzők szerint a tervezés alatt lévő digitális újságolvasó sikere azon múlik, hogy a net ingyenességéhez szokott felhasználók átállnak-e a készülék használatára. "Eltüntetik a netről a tartalmat?" - fogalmazta meg a legkomolyabb kérdést Ned May, az Outsell piackutató cég elemzője. May szerint elég ha egy magazin megtartja ingyenes netes kiadását ahhoz, hogy átcsábítsa magához a többi, csak pénzért elérhető laptól elpártolók tömegeit.