Minderre azt követően került sor, hogy a többek közt a News Corporationt birtokló Rupert Murdoch amerikai médiamogul és más társaságok bejelentették, azt tervezik, kitiltják portáljaikról a Google keresőrobotjait. Murdoch egyébként tolvajnak is nevezte a Google-t és a hasonló hírgyűjtő szolgáltatást, mivel azok "ellopják" a híreket anélkül, hogy megosztanák az ezek megjelenítéséből befolyó bevételeket a tartalmak előállítóival.
Sajtóértesülések szerint a The Sunt és a The Wall Street Journalt kiadó társasággal a Microsoft is tárgyalásokat folytat arról, hogy akár fizetne is azért, hogy a News Corp. tartalmait csak saját, Bing nevű keresőjén lehessen elérni, a Google hírkereső oldalán át nem. A támadásokra reagálva a Google egy iparági konferencián bejelentette, hogy lehetővé fogja tenni a tartalomtulajdonosok számára, hogy beállítsák például azt, hogy a keresőcég oldalairól érkező látogatók egy-egy portált felkeresve legfeljebb napi öt cikket olvashassanak el ingyen. Az eseményen Murdoch is felszólalt, aki azt a véleményét hangoztatta, hogy az újságoknak jobb munkát kell végezniük az olvasók meghódítása érdekében, a minőségi, megbízható hírek előállítása azonban nem lehetséges ingyen.
Murdoch szerint fizetni fognak az olvasók
A médiamogul egyébként maga is azt tervezi, hogy hamarosan elkezdi fizetőssé tenni a News Corp. online tartalmait mivel úgy véli, az online lapok működését csupán hirdetésekre alapozó üzleti modell nem működőképes. Jelenleg csupán a The Wall Street Journal esetében kérnek pénzt a hírekért, de a későbbiekben más lapokra is kiterjesztik ezt az üzleti modellt. Bár sokan kételkednek abban, hogy az emberek hajlandóak lesznek előfizetni a netes hírekre, a médiamogul bízik ebben. Murdoch egyébként úgy véledik, nem a kormányzatok segítségét kellene kérnie a csökkenő példányszámok, hirdetési bevételek nyomán haldokló papírújság-iparnak, mivel annak bevonása ellentétes a szólásszabadság elérésének céljaival.
Ne siránkozzon a nyomtatott média
Az AFP hírügynökség beszámolója szerint, Arianna Huffington, a The Huffington Post nevű társalapítója ugyanerről úgy vélekedett, Murdochnak és az őt támogató más kiadók egyszerűen nem ismerik el a digitális technológiák létezését, és ideje lenne abbaagyniuk a siránkozást. Huffington épp az ellenkezőjét állítja, mint az amerikai médiamogul: ő úgy véli, épp a hírkereső oldalak generálják a hírportálok számára a forgalmat.