Az éves statisztikákat a Keresési Trendek oldalán bárki részletesen megtekintheti, bár ez nem tartalmazza az egyébként sokszor népszerű szalonképtelen kifejezéseket. A számok szerint 2009 legnépszerűbb keresési kifejezései nem sokat változtak a 2008-as évhez képest, a főszerepet még mindig a legnagyobb magyar közösségi oldal, az iWiW kapta, de portálunk ingyenes levelezőszolgáltatása, a Freemail is benne van az első hatban.
Az iwiw belépés kifejezés hazánk leggyorsabban növekvő keresési kifejezése lett, de Európában is az előkelő hatodik helyen szerepel. A játékok és a videomegosztó oldal, és a YouTube szintén töretlen népszerűségnek örvendett a keresőmotor felhasználói között. Ezeket olyan, az utazást és tájékozódást segítő szavak követték, mint az útvonaltervező, a maps és a térkép. A felhasználók feltehetően ismerik e szolgáltatások webcímeit, ám kényelmesebbnek találják a böngészők keresőfelületén eljutni rájuk.
Lady GaGa és Michael Jackson az élen
Az énekesnő Lady Gaga egész éven át foglalkoztatta a magyarokat, hiszen nevére kerestek rá a legtöbbször a honi netezők. Nem meglepő a Michael Jackson iránti érdeklődés, a popsztár halála ugyanis a nyár egyik legmeghatározóbb eseménye volt. Augusztusban azonban már Madonna-lázban égett az ország, a Jackóra irányuló keresések száma csökkent. Rihanna kapcsán leginkább akkor ugrott meg a keresések száma, amikor valamilyen botrány alakult ki körülötte, például amikor februárban megverte a barátja, pár hónap rá pedig meztelen fotói szivárogtak a világhálóra.
Nassolnának a magyar netezők
A keresések statisztikája alapján elmondható, hogy a magyarok édesszájúak: a legnépszerűbb keresési kifejezések a recept témakörben a palacsinta, a muffin, a torta, a tiramisu, a sütemény és a mézeskalács voltak. Egyedül a pizzának sikerült sós ételként bekerülnie a tíz legnépszerűbb kifejezés közé. Az internetezőkre nagy hatással volt a Vacsoracsata című tévéműsor is, hiszen a leggyorsabban növekvő keresőkifejezések élén a vacsoracsata recept kifejezés szerepel. Figyelemre méltó a padlizsánkrém receptek iránti megnövekedett érdeklődés is, míg éttermek közül a legtöbb alkalommal a Trófeára kerestek a magyarok.
A Jobbik berobbant a netre
A politikai pártok összehasonlításakor szembetűnő a Jobbik hirtelen berobbanása az internetes köztudatba az Európai Parlamenti választások idején. A párt megerősödését a keresési trendek már április-május hónapokban is mutatták, majd az érdeklődés az EP választásokkor érte el csúcspontját. A Jobbik az év hátralevő részében is az internetezőket leginkább foglalkoztató párt maradt
A márciusi miniszterelnök-váltás is tükröződött a keresési trendekben. Gyurcsány Ferenc lemondását követően a potenciális miniszterelnök-jelöltek (Bokros Lajos, Surányi György) iránti érdeklődés hirtelen megnőtt, Bajnai Gordon beiktatásakor legtöbben életrajzára voltak kíváncsiak.