Folyamatosan esik az aktív, akár csak egy üzenetet is küldő felhasználói fiókok aránya - számolt be a vizsgálat eredményéről Robert J. Moore, az RJMetrics vezetője. A 17 százalékos szám különösen ahhoz képest alacsony, hogy a szolgáltatás berobbanásakor még a regisztráltak 70 százaléka használta üzenetek írására a Twittert. Az alacsony arány is tömegeket rejt azonban, a kutatók becslése szerint 10-15 millió aktív felhasználója van a szolgáltatásnak.
Nagy közösségek nem jönnek létre az RJMetrics megfigyelése szerint. Az átlagos twitterezőnek 27 követője van - tizenöttel kevesebb, mint augusztusban volt -, a felhasználók negyedére pedig senki sem figyel, egy követőjük sincsen. A twitterezők nem is túl aktívak, az RJMetrics számai szerint a regisztrált felhasználók nyolcvan százaléka csupán tíz üzenetet küldött.
A feliratkozók száma is csökkenni kezdett. A hullám 2009 júliusában tetőzött, amikor havi 7,8 millió taggal bővült a Twitter. Mostanra csökkent az érdeklődés, már csak havi 6,2 millió új felhasználó regisztrál a népszerű mikroblog szolgáltatásba.