A felmérésben résztvevők közel háromnegyedét eltéríti valami az igazán zöld kütyük vásárlásáról. Van akit az ár tart vissza, mások az ízlésük alapján mondják ki a végső szót. A többségben (42%) viszont fel sem merül, hogy utánanézzenek vásárlás előtt, hogy környezetbarát-e a beszerzendő készülék.
Csupán a válaszadók egytizedének kiemelt célja, hogy a legzöldebb, káros anyagoktól leginkább mentes kütyüvel menjen haza a boltból. További tizenhat százalék vélte úgy, hogy vásárlás után nincs bűntudata, mert igyekszik a legzöldebb készüléket megvenni.
A felmérés eredményei között azonban voltak meglepetések is. A vásárlók tisztában vannak a zöld számítástechnika fontosságával. Negyven százalékukban felmerül, hogy környezetbarát technológiát kellene választaniuk.
A döntésüket tehát nem a tudatosság hiánya, az elégtelen információk okozzák. A legtöbb válaszadó tisztában van a zöld termékek előnyeivel, nyolcvan százalékuk az áramfogyasztásról szóló Energy Star besorolás fokozatait is ismerte. A vásárlók hatvan százaléka tudja, hogyan kell környezettudatosan üzemeltetni a berendezéseket, igaz felük azt is bevallotta, hogy ezeket a szabályokat nem mindig tartja be.