Hiány van az utóbbi pár évben az igazán buta lövöldözős játékokból. Már a kommandós szimulátorok, bűnügyi FPS-ek is mesélni - rosszabb esetben mondani - akarnak valamit. A hiány a horvát Croteam fejlesztőstúdiónak tűnt fel először, akik fel is újították a régi idők egyik klasszikus lövöldözőt játékát, a Serious Sam-et.
A HD szócskával megfiatalított játék egyszerű, mint a fémforgács. A gamernek minél nagyobb fegyvereket kell összeszednie a pályákon, gondoskodnia kell arról, hogy mindegyiket meg tudja tömni lőszerrel. Ha ez a kettő sikerült, akkor már csak rendet kell vágni a látványos, nagy pályákon szétszórt különféle idegen lények között. A történet nincs túlbonyolítva, a játékosnak nem kell semmit újratanulnia, a Serious Sam kizárólag a gyerekes szórakozásról szól.
A demóban mindhárom lényeges játékmódot ki lehet próbálni: az egyjátékos és a kooperatív módokban Karnak utcáit és tereit járva kell gyilkolni a szörnyeket, az egymás elleni küzdelmet választók pedig egy sivatagi templomban lövöldözhetik ki magukat. A játék futtatásához legalább 3 gigahertzes processzor és GeForce 7600-as videokártya szükséges. A demó telepítéséhez Steam kliens szükséges.
Visszatérni látszanak a kattingatós kalandjátékok. A kilencvenes években rendkívül népszerű játékfajtából több ötletes példány is napvilágot látott az elmúlt pár hónapban. A kézzel rajzolt, meseszerű Whispered Worldben egy rémálmoktól kínzott fiatal bohócnak kell segítenünk megfejteni, hogy ki is indította vándorútra, és mi a célja a világban, és hogyan fogja megmenteni a civilizációt.
A játékhoz szükséges némi türelem. Sadwick, a gamer által irányított karakter nem siet sehová, és kezdetben a világban is komótosan történnek csak a dolgok . A türelemért cserébe egy animációs film igényességével elkészített, számtalan fejtörővel telitömött nagyszabású kalandban vehetünk részt.
A Whispered World laptopbarát, csupán egy két gigahertzes processzor és legalább 256 megabájt memóriát tartalmazó videokártya szükséges az elindításához. A játék szereplői angolul szólalnak meg, és a felirat nyelvét sem lehet átállítani magyarra, így a nyelvet legalább középszinten beszélő játékosoknak ajánljuk a programot.
Irigyelték valaha a Millenium Falcon lövegtornyába felmászó és TIE-vadászokra lövöldöző Luke Skywalkert? Ha igen, akkor elkészült az a játék, amiben beleélhetik magukat a későbbi Jedi-lovag szerepébe. Az Alien Dominionban a játékos egy idegen invázió elől menekülő teherhajó lövészét játssza. Két ágyútorony áll a rendelkezésére, az egyiket a járgány aljára szerelték, a másik a tetejét díszíti.
Az Alien Dominion rendelkezik némi történettel, de ennek komolyan vételéről már a játék honlapja is megpróbálja lebeszélni a gamert. A játék lényege, hogy az egyenként tízperces küldetéseket túlélje a hajó, hogy a lövész minél több támadót lőjön le, hogy aztán a menekülés és a lövöldözés újrakezdődjön egy másik kvadránsban. Az élmény leginkább egy olcsó sci-fire hasonlít, ahol a pajzsok folyamatosan tíz százalékon vannak, a menekülést segítő hiperhajtómű sosem akar működni a megfelelő pillanatban, ám a hősök az összes megpróbáltatást túlélik.
Elképzelhetetlennek tartjuk, hogy bárki Alien Dominiont játsszon hosszú órákon keresztül, tíz percekre-fél órákra azonban szórakoztató a játék. A menekülő hajónak nincs sok esélye, az ellenség hatalmas sereggel támad, és nem akar elfogyni. Az Alien Dominion futtatásához 2 gigahertzes processzor, és egy közepesen régi videokártya szükséges, több nem kell az univerzum megvédéséhez.