Magunk sem hittük, hogy egy új, ám csak két színt használó, nagyon pixeles, pittyegős zenével megáldott játék lehet jó. A Hero Core nevű akciójáték azonban legalább fél órát rabolt el a mai napból, és még mindig ott zenél a számítógép tálcájára kicsinyítve, hátha lesz öt-tíz perc üresjárat, amit ki lehet tölteni egy kis lövöldözéssel.
A monokróm, nagyon egyszerű küllemű játék története az aranykor tudományos fantasztikus sztorijait idézi: a világot kell megmenteni egy gonosz géptől. A játékosnak emiatt be kell barangolnia a több tíz teremből álló bázist, generátorokat és ellenfeleket kell megsemmisítenie, végül pedig Tetronnal is meg kell ütköznie. A pályákon elég sok mentési pont van elszórva, de szüksége is van rájuk a gamernek. A nagyobb ellenségek megölése után tapasztalati pont is jár, amiből újabb támadási módokat sajátíthat el a hős.
A Hero Core irányítása is retró. A hőst az iránygombokkal lehet mozgatni, jobbra az X, balra a Z gomb lenyomásával tüzel. A játék kezel PC-re csatlakoztatható kontrollereket is, úgy még konzolosabb a játékélmény.
Demók: vásárlás előtt kipróbálandó
Hamlet, a dán királyfi épp indulna megbosszulni apja gyilkosát, amikor olyasmi történik, amire még nem volt példa a bosszúdráma történetében: a hősre ráesik egy űrhajó. A játékos ennek a csészealjnak az utasát, egy feszülős ruhába öltöztetett, sapkául izzólámpát viselő időutazót vezeti végig a dráma történetén.
Az időutazó helyszínről helyszínre jár, és a hajó alatt ájultan fekvő dán királyfi helyett fejti meg a rejtvényeket. Tesz arról, hogy Rosencrantz és Guilderstern ne éljék túl a hajóutat, elbánik Poloniusszal és Laertésszel, sőt még bosszút is áll. És mivel a videojáték világa nagyon hasonlít a mesékéhez, még arra is van lehetőség - ha elég ügyes a gamer - hogy a Hamlet-pótlék túlélje a kalandokat.
A Hamlet próbaverziójával együtt érkezik az Alawar nevű szolgáltatás játékdoboza, amiből további demókat lehet telepíteni. A játékot hatvan percig tesztelheti a játékos, ez pont elég ahhoz, hogy a gyorsabb gamerek végig is játsszák a történetet.
Hat év fejlesztés után megjelent a kanadai Longbow Games ókori Görögországban játszódó stratégiai játéka, a Hegemony. A történet a makedón birodalom kialakulását mutatja be. Hőse Philipposz, Nagy Sándor apja, aki komoly nyertes hadjáratokat vezetett, és hatalmas birodalmat hagyott fiára.
A játékmenet a valós idejű stratégiák megszokott mechanikáit használja. A gamernek egyszerre kell vezetnie a seregeit - melyek közül a legfontosabb élén maga az uralkodó áll - és figyelnie városai növekedésére, a kereskedelmi egyezményekre, minden az ő vállán nyugszik. A hadjáratok során régi stratégiákat is fel lehet használni, például a városfalak megmászása helyett ki lehet éheztetni a lakókat.
A programon látszik, hogy nem a legfrissebb grafikai motor teljesít benne szolgálatot. Az épületek ugyan makettszerűen szépek, az animált harcosokon azonban látszik a kor. A játék egyik legügyesebb trükkje, hogy a térképből kifelé zoomolva előbb csak kisebbek lesznek az egységek és a városok, később viszont átvált a társasjátékok figuráit és a régi térképeket idéző sematikus nézetre.
A Hegemony hardverkövetelményei a hat évvel ezelőtti állapotokat tükrözi, valószínűleg még egy netbookon is gond nélkül fut az ógörög stratégiai játék.