Hétvégi játékajánló: robbantgatós autóverseny

Vágólapra másolva!
Superbike motorverseny, a pályákat is lebontó robbantgatós autós futamok, az élet értelmét kereső monokróm puzzle, és gyönyörű pixeles, világmegmentős stratégiai játék heti válogatásunkban.
Vágólapra másolva!

REVENGE OF THE TITANS

A független fejlesztők rendre bebizonyítják, hogy retró hatású, pixeles grafikával is lehet a játékosokat órákra a gép elé szögező játékot gyártani. A Titánok Bosszúja című egyszerű, területvédős stratégia demójára például a délutánunk fele ment rá.


Az emberiség utolsó küzdelme a tudósokon és a katonákon múlik

Bajban van az emberiség - mondja a történet - mindenféle idegen szörnyek próbálják meg lerombolni városainkat. Megállításukra csupán egyfajta ágyútorony áll a rendelkezésünkre, de az ellenfél legyőzéséért szerzett pontokból, illetve a pályákon összeszedett, kibányászott kincsekből újabb technológiákat vehetünk a csaták szünetében. A folyamatos termeléskényszer miatt a Revenge Of The Titans nehezebb, mint a szokványos területvédő játékok. Az ágyútornyok lőszerrel való feltöltése mellett a finomítók által termelt pénz begyűjtését is a gamernek kell végeznie, ugrálva a pálya két széle között.

Forrás: [origo]
Esélye sincs az idegennek, ha húsz torony lövi

A Revenge Of The Titans számítógépigénye csekély, bármilyen újabb asztali gépen, laptopon remekül fut. A demó kellően hosszú, háromnegyed óra játék után már kezdtek feltünedezni az első páncélozott ellenségek, és még nagyon nem akart véget érni az emberek és az idegenek harca.

SPLIT/SECOND VELOCITY

A szórakoztató műfajok történetében nem először fordul elő az, hogy a játékost, nézőt a kulisszák mögé engedve mutatják be, hogyan fog kinézni a jövő tévéje. Ezt tette a Stephen King regényéből készült 1987-es Menekülő ember az ezredforduló utáni évek gyilkos valóságshow-it mutatta be, a frissen megjelent Split/Second a tíz-tizenöt év múlva megjelenő, a Forma-1-nél és ralinál is gyilkosabb látványos autóversenyeket próbálja megjósolni.


Minden más sportban szabálytalan lenne egy hűtőtornyot rádönteni az ellenre

A játék világában a nézők már nem érik be a száguldással, és az időnként bekövetkező balesetekkel. Az erejét az ellenfél szoros követésével feltöltő játékos ezért bombákat dobhat a versenytársakra, épületrészeket dönthet az útra, elszabaduló lángoló tankautókkal próbálhatja letarolni a többi sofőrt. Az elsőség megszerzéséért bármilyen mocskos trükköt ki lehet játszani, amit a pályát építők elhelyeztek a játéktéren.

Forrás: [origo]
Légitámogatás rakétákkal, ahogy illik

Az aljas trükkökre az első helyen autózó játékosnak is fel kell készülnie. Nemcsak a pálya emelkedőit, lejtőit, rövidítéseit kell figyelnie, de azt is, hogy nem próbálnak-e rárobbantani egy épületet. A gamerek szerencséjére a Split/Second versenyautóit nagyon könnyű irányítani, a játék nem tör a szimulátorok babérjára. A kocsik nem pördülnek meg, nem csúsznak ki, oda vannak ragasztva az aszfaltra.

Az 1 gigabájtos demóhoz erős hardver szükséges, különösen azért, mert a grafika testreszabására szolgáló menüket teljesen kihagyták a próbaverzióból. A demóban csupán egy pályán lehet versenyezni, a játékmódok, különböző autók kipróbálására nem nyílik lehetőség.

SBK X - SUPERBIKE WORLD CHAMPIONSHIP

Sokkal ritkább a jó motorverseny, mint a tisztességesen kivitelezett, szórakoztató autós játék. A tereprali szimulátorokban megpróbálkoznak vele, de egy terepjáró, egy gokart, négykerék hajtású kisteherautó mindegyikben akad. Az SBK X superbike verseny üdítő kivételnek számít, végre igazán nagy teljesítményű motorok nyergébe ülve száguldozhatnak a játékosok.


Szimulátor módban remek nehéz versenyek várják a gamert

A program két játékmódban indítható. Először a játéktermi módot próbáltuk ki, de az kiábrándítóan jóindulatú a játékossal. Alig lehet lecsúszni az útról, folyamatosan jelzi a tökéletes ívet és sebességet a játékosnak, felbukni pedig csak úgy lehet, ha teljes gázzal nekiszáguld a játékos a palánknak. Szerencsére már ebben a módban is elég jók a gépi ellenfelek, a versenyzőnek keményen meg kell küzdenie az első helyért.

Az SBK csak játéktermi módban bizonyult buta, túl egyszerűen teljesíthető játéknak. A programot szimulátor módba állítva eltűntek az ideális ívet és sebességet jelző vonalak, és a motor is elkezdett bizonytalanabbul viselkedni. A rajt után párszáz méterrel túl voltunk az első iszonyatos, csonttörő bukáson, és mosolyogva konstatáltuk, hogy nem is olyan rossz játék ez. Ráadásul a szimulátor módban a játékos a versenygépet is átállítgathatja a lánc feszességén kezdve egészen a szelepbeállításokig.

A Superbike World Championshipben egy pályát, és kategóriánként egy motort próbálhat ki a játékos. A sebes, rakétaként gyorsuló versenygép mellett egy kisebb kategóriás, 160 kilométer per óránál "elfogyó" gép nyergébe is beülhet a gamer. Az SBK X nem igényel erőgépet, kifejezetten laptopbarát játéknak számít.

HAZARD

Újabb csapat nyúlt az Unreal ingyenes fejlesztői készletét, hogy megvalósítsa benne furcsa játékötletét. A Hazardban egy furcsa labirintust kell felderítenie a játékosnak. Fegyvere nincs, szörnyek, csapdák nem várják az óvatlan kalandozókat: az utak mégis tele vannak bizonytalansággal.

A Hazardban semmi sem biztos, ami a hellyel, vagy a pálya elrendezésével kapcsolatos. A folyosók máshová vezethetnek, ha jobbról balra és ha balról jobbra haladunk rajtuk. A gödrök vezethetnek új járatokhoz, de jelenthetik a pálya végét is, ahonnan csak az Escape gomb lenyomásával lehet megmenekülni. Az egyszer már felfedezett szobákba egyszerűen vissza lehet jutni az indulómezőről, az újabbak viszont csak akkor kerülnek fel a térképre, ha sikerült valahogy bejutnunk oda. Nincs annál idegesítőbb, mint látni egy szobát, tudni a pontos helyét, és nem találni hozzá a bejáratot.

Forrás: [origo]
Hazard: zavarbaejtő színes design és őrült világ jellemzi a puzzle játékot

A játék azoknak a gamereknek való, akik a Portal nehezített fejtörői is túl könnyűnek találták. Azoknak, akik az időfutam pályákat másodpercek alatt szokták teljesíteni, és akik nem idegenkednek a felderítéstől. A Hazardban nem csak holmi szörnyekkel vagy puzzle-ökkel kell megküzdeni, itt egyenesen a játéktervező az ellenfél.

Bár grafikai világa nagyon egyszerű, a fekete és a fehér mellett csak a pár alapszínt használ, árnyalatokkal pedig nem bajlódik, az Unreal motor miatt mégis legalább egy közepesen erős gép kell futtatásához.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!