A május utolsó napjára időzített kampánnyal a szervezők azt szerették volna elérni, hogy az oldal fejlesztői valódi alternatívákat adjanak a személyes adatok védelmét illetően.
"A Facebook ugyan kínál lehetőségeket, hogy milyen biztonsági szinten kezelje a felhasználó adatait, azonban ezek között nincsenek olyan megoldások, amelyek valódi biztonságot jelentenének" - hangsúlyozták a névtelenségbe burkolódzó szervezők.
A várva várt tömeges kivonulás helyett mindössze 32 749 profiltulajdonos töröltette magát. A Google adatai szerint a Facebook.com-ra havonta mintegy 540 millió ember látogat, azaz a világ nethasználóinak valamivel több mint 35 százaléka jelentkezik be az oldalra.
Az utóbbi hetekben a Facebook körüli heves vitát az váltotta ki, hogy a személyes beállítások a legutóbbi változtatások nyomán alapesetben lehetővé teszik, hogy az üzemeltetők a felhasználók adatait harmadik félnek is továbbadják. Ezt a lehetőséget a felhasználóknak külön kell letiltaniuk, sokak szerint viszont az adatok továbbadását a profil tulajdonosának egyértelmű beleegyezésével szabadna csak megtenni.