Tíz év után tért vissza a legenda - kipróbáltuk a Starcraft második részét

Vágólapra másolva!
Több száz játékos várta éjszaka a Starcraft 2 megjelenését a főváros videojáték-üzleteiben. A tizenkét év után folytatott űrwesternt az [origo] tesztelője is kipróbálta, és meg van elégedve a folytatással. A következő évtized megint az űrharcokról fog szólni.
Vágólapra másolva!

A várakozással ellentétben a Blizzard már este 10-kor megjelentnek nyilvánította a legendás Starcraft tizenkét éve várt folytatását, így azok, akik nem várták meg az éjféli bolti premiert, és az éjszakai sorbanállás helyett letölthető formában vásárolták meg a játékot, ekkor kezdhették meg a nagyjából 12 gigabájtnyi adat telepítését, hogy az ezt követő internetes aktiválás, és egy kisebb patch letöltése után már bele is vághassanak az űrwestern végigjátszásába.

Irány a kocsma, zerg invázió közeleg

A Starcraft II története négy évvel a első epizód, illetve annak kiegészítői után veszi fel a fonalat. Jim Raynor - az űrsheriffből lett szökevény űrzsoldos - továbbra is a Mar Sara nevű peremvilágon próbál meg boldogulni, miközben Arcturus Mengsk, a Domínium császára mindent elkövet, hogy az általa terroristának titulált főhőst ellehetetlenítse. Az első három küldetés segít felvázolni az alapszituációt, illetve a fokozatosan nehezedő feladatok segítenek elsajátítani az alapokat a Starcraft világában, illetve képbe hozni a stratégiai játékokban kevésbé járatos gamereket. Persze nem kötelező rögtön a mélyvízbe ugrani, oktató jellegű küldetések, különféle kihívások, és mesterséges intelligencia elleni küzdelmek állnak azok rendelkezésére, akik szeretnék még a történet végigjátszása előtt megtanulni a vezérlést, az egységek kezelését, és az egyéb fontos tudnivalókat.

Forrás: [origo]

A főhős a játék kezdetén leginkább azzal van elfoglalva, hogy Mengsk császár befolyását gyengítse a bolygón. A megkeseredett, folyton a múltján merengő Raynor egy kocsmában rendezte be a főhadiszállását, innen koordinálja csapatait. Az első küldetés egy egyszerű szabotázs akció, mellyel sikerül a helyi civileket az oldalára fordítani. A második misszióban megkezdődik a stratégiai játékokra jellemző bázisépítés, és nyersanyaggyűjtés. Az első részhez hasonlóan ásványokból és gázból kell minél többet felhalmozni, ebből építünk különféle objektumokat, ezzel fizetünk a katonák, egyéb hadi egységek kiképzéséért.

Forrás: [origo]
Semmit sem változott az irányítófelület tizenkét év alatt

Mire sikerül megtanulni, hogy mely épületeket érdemes először felhúzni, melyik egység lehet hasznosabb a különböző feladatok során, felpörögnek az események. A harmadik küldetésben beindul a Zerg invázió, és Jim Raynor rádöbben, az emberiség kiirtására készülő idegen fajt az a Sarah Kerrigan vezeti, aki korábban Mengsk legmegbízhatóbb embere, és egyben Raynor társa volt.

Baráti csevej a csata után

A B-filmes történetet főleg a Blizzardtól megszokott, elképesztő minőségű animációs betétekkel tárják a játékosok elé, de persze nagy szerep jut a hagyományos, küldetések közben elhangzó hagulati elemnek és információforrásnak is számító vicces, macsó beszólásoknak. A gamerek két küldetés közt körbejárhatják a hadiszállásként funkcionáló helyszíneket, elbeszélgethetnek az ott tartózkodó fontosabb szereplőkkel, és megnézhetik a hírösszefoglalót, amely természetesen mindig az utolsó küldetés utórengéseit taglalja, és amelyben a császári propaganda folyamatosan gonosztevőként állítja be a főhőst.

Forrás: [origo]
Nagyrészt a szokásos egységeket lehet kifejleszteni a játék során

A Zerg invázió megindítása előtt a kocsma, a háború kitörése után a Hyperion nevű űrhajó szolgál főhadiszállásként. A hajó maga több helyiségből áll, ezek nem csupán a baráti, vagy kevésbé baráti találkozások helyszínéül szolgálnak, de mindegyiknek megvan a maga fontos funkciója is. A kantinban például zsoldosokat lehet felbérelni, a fegyverraktárban a már meglévő, és felhasználható egységek fejleszthetőek tovább. A hajó legfontosabb területének számító hídon küldetéseket lehet elvállalni.

A Starcraft II különlegessége, hogya szokásos bázisépítgetés mellett minden misszió egy vagy több mellékküldetéssel szolgál. A feladatok pedig a megszokottól eltérően nem lineárisan, hanem részben szabadon választható sorrendben jelennek meg a csillagtérképen.


A mindenkinél keményebb űrgyalogság az első epizód hőse

Fontos döntés vár a játékosra a missziók kiválasztásakor: előfordul, hogy a választható feladatok közül az egyik jóval több pénzt hoz a konyhára, a másik feladat viszont egy humánusabb, hőshöz méltóbb küldetést takarhat. Az előbbire példa egy várhatóan hatalmas summáért értékesíthető idegen tárgy felkutatása, az utóbbira a zergek által megtámadott kolónia felszabadítása. Minden választható küldetésnél változik a jutalom összege, illetve a csatározás közben begyűjthető idegen technológiák mennyisége és fajtája is. Előfordulhat, hogy egy-egy küldetés után a korábban még választható feladat már nem jelenik meg a csillagtérképen, a fejlesztők többek közt ezzel a trükkel garantálják, hogy érdemes legyen többször is végigjátszani - az egyébként minden esetben 26 misszióból álló - kampányt.

Évtizedekig tartó szórakozás

A Starcraft II elképesztő mennyiségű tennivalót garantál az egyjátékos kampány küldetésein túl is. A kantinban például megtalálható egy játéktermi masina, amellyela videójáték-történelem egy korai remekét lehet kipróbálni. Minden egyes pályához, és a főhadiszállásokhoz is kapcsolódik rengeteg extra feladat. Ilyen például a "Legnehezebb fokozaton sem szabad egyetlen egységet sem veszíteni csata közben" kihívása, aminek teljesítéséhez még a profibb játékosoknak is hosszú hetekig tartó gyakorlás, és a küldetések többszöri végigjátszása szükséges.


Remek B-filmes sztori készült a Starcraft 2-höz is

A többjátékos módot korábban, még a bétateszt során kipróbálta az [origo] tesztelője. Ez még fontosabb összetevője a játéknak, mint maga a sztorit vázoló fő kampány. Nem csoda, hogy a Blizzard nagy hangsúlyt fektetett a többszereplős módokra, az első Starcraft a mai napig a videójátékversenyek legfontosabb szereplője. Az internetkapcsolat megléte egyébként mindenképpen kötelező, a gamereknek központi szerverekhez kell csatlakozni az egyjátékos kampány futtatásához is. Szerencsére a Starcraft II premierjekor nem ismétlődött meg az Assassins Creed II-féle botrány, amikor napokig még elindítani sem lehetett a drága pénzért megvásárolt játékot, mert a Ubisoft szerverei nem bírták a - kiadó által váratlanul nagynak minősített - terhelést.


A bolt előtt sorakozók éjfélkor vehették meg a Starcraft 2-t

Már néhány órányi játék után is egyértelműen kijelenthető: megérte hosszú évekig várni az új Starcraft-játékra. A fejlesztők szemmel láthatóan a végletekig csiszolták, tökéletesítették a játékmenetet, és körítés is hihetetlenül profin sikerült. A zene, a hangok, a megjelenítés, és a hangulat együtt méltó folytatássá teszi az új Starcraft-játékot, melyet egyébként két további epizód követ majd. Míg a Starcraft II - Terrans: Wings of Liberty a címéhez híven a Földről származó Terran fajra koncentrál, a Zergek és a Protossok történetét feldolgozó kampányokat két különálló játék formájában adják ki, ezekre remélhetőleg nem kell újabb évtizedet várni.

Tóth Tibor

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!