A Rupert Murdoch médiamogul News Coroporationjének tulajdonában lévő MySpace pár évvel ezelőtt még a világ legnagyobb közösségi oldalának számított, mára azonban háttébe szorította a Facebook, amely többszáz millióval előzi meg a felhasználók számát tekintve. (A Facebook már több mint 500 millió felhasználóval rendelkezik, míg a MySpace-t a cég saját adatai szerint havonta 122 millióan keresik fel, a legtöbben az USA-ból.)
A MySpace üzemeltetői ezért úgy döntöttek, nem maradhatnak ki a Facebookon zajló információáramlásból, mivel ezzel sokat veszítenének. A fiatalok körében népszerű közösségi oldal úgy alakította át a felületét, hogy az egy kicsit hasonlít is a Facebookéra: a felhasználók immár itt is saját hírfolyammal, a MySpace nyelvén streammel rendelkeznek, ami minden feltöltésüket, hozzászólásukat, eseményüket listázza.
Ebből a hírfolyamból egy kattintással lehet továbbítani az információkat a Facebook eseményei közé is, ha a felhasználó ott is regisztrált. A főleg zenei profilban erős oldal már csak azért is rákényszerült erre, mert a nála saját profilokat fenntartó együttesek, kiadók is egyre inkább a Facebookos profiloldalak felé fordultak.
A szájt közleménye szerint a Facebookra való postolással ezek a felhasználók is megtarthatják a MySpace-en felhalmozott tartalmaikat, például a zenei katalógusokat, albumlistákat, amiket így könnyedén elérhetővé tehetnek a facebookon begyűjtött rajongóiknak is - akiket a felhasználók nagyobb száma miatt már valószínűbb, hogy ott találnak meg.