A kevés - mindösszesen 231 - résztvevővel elvégzett kutatás egyformán látja el munícióval az antennapoblémákat tagadókat és az iPhone 4 tervezési hibájában hívőket. A megkérdezettek 5,2 százaléka számolt be arról, hogy az iPhone 4 gyakran dobja a hívásokat, míg 6,3 százalék mondta ugyanezt az iPhone 3GS-ről. Az adatok tehát azt mutatják, hogy Steve Jobs adatai helyesek voltak, az új készülék valóban egy százalékkal kevesebb megszakadt hívást produkál.
A fehér telefonnal még Steve Jobs se elégedett, nem is lehet kapni
A "Mivel elégedetlen az iPhone 4-gyel kapcsolatban?" kérdésre azonban érdekes válaszok érkeztek. A megkérdezettek 24 százaléka számolt be antennaproblémákról, ez volt a második leggyakrabb panasz, holtversenyben az AT&T szolgáltató hálózatának lefedettségére, minőségére sebességére vonatkozó panaszokkal. A lista első helyét is az AT&T foglalta el azzal, hogy csak ennél a szolgáltatónál kapható az iPhone 4, ezt a megkérdezettek 27 százaléka sérelmezte. A dobogóról egy százalékkal csúszott le a megszakadt hívások magas száma.
A problémák ellenére rendkívül magas az iPhone 4 felhasználók elégedettségi mutatója. A válaszatók 72 százaléka választotta a nagyon elégedett lehetőséget, 21 százalék pedig közepesen elégedettnek tartja magát. Az iPhone 3GS esetében az előző szám magasabb, a felhasználók 82 százaléka tartotta magát nagyon elégedettnek, 17 százalék pedig úgy nyilatkozott, hogy közepesen elégedett a készülékkel.
A ChangeWave által megkérdezettek köre túl kicsi volt ahhoz, hogy igazán mély következetetéseket vonjanak le belőle, ám arra rámutat, hogy az Apple nem járt a legjobban az AT&T-vel. A cég egy másik kutatása ráadásul arra is rámutatott, hogy a nagy telefonszolgátlató hálózatán lassan nő a megszakadt hívások száma.