Az amerikai internetezők összesen 41,1 millió órát töltöttek facebookozással augusztusban, ami azt jelenti, hogy az összes internetezésre fordított idejük 9,9 százalékát ott töltötték el - közölte a ComScore piackutató cég az AP szerint. Ezzel a közösségi oldal megelőzte a Google-t, amelyre 39,8 millió percet fordítottak, vagyis az idejük 9,6 százalékát.
Ez a pár százalékos eltérés önmagában még nem tűnik túl nagynak, de a Google alatt a ComScore az összes olyan oldal statisztikáit érti, amelyek a keresőcéghez tartoznak, így az egykor a web leglátogatottabb oldalának számító Google.com mellett a YouTube-ot, a Gmailt, a Google Newst hírkereső oldalt és minden más Google-féle szolgáltatást is.
A Google játékkal támadna vissza
A számok már csak azért is riasztóak lehetnek a keresőcégnek, mert a Facebook ezzel jelentős mennyiségű hirdetési bevételt is elszipkázhat előlük. A közösségi oldal ugyanúgy a felhasználók preferenciáinak megfelelő hirdetéseket jelenít meg, mint ahogy a Google, ami az elmúlt néhány évben a legsikeresebb online hirdetési modell lett.
A Google közösségi jellegű szolgáltatásai, az Orkut vagy a Buzz mindeddig nem lettek kirobbanóan sikeresek, a cég a Wall Street Journal információi szerint egy online játékos szolgáltatást szeretne elindítani Google Me néven. Ennek érdekében a Facebookon befutott FarmVille fejlesztőjével, a Zyngával és az Electronic Arts Playfish nevű, online játékokra specializálódott leányvállalatával is tárgyal.
Már a "haszontalan" időtöltés a népszerűbb
Egy évvel ezelőtt a felhasználók még csak idejük 5-5 százalékát töltötték a Google-on és a Facebookon, de az összesítésben akkor sem a vezető keresőoldal szerepelt az első helyen, hanem a második legnépszerűbb, a Yahoo, akkor még 12 százalékkal, amit 2007 óta tartott. A Yahoo ugyanis a Google-hoz hasonlóan kiterjedt szolgáltatás- és portálrendszerrel rendelkezik, aminek fórumok, információs- és fizetési rendszerek is a részét képezik. Ezeknek köszönhetően a Yahoo Amerikában az internetezők egyik fő hétköznapi szolgáltatójának számított, ahol az időjárási információktól kezdve a villanyszámla befizetésééig mindent elérhettek.
A ComScore kétmillió internetező megkérdezésével és webszerverek statisztikáiból származtatott adatai szerint azonban a facebookos állapotfrissítések, a képfeltöltés és az ismerősök híreinek böngészése az elmúlt egy évben már egyszerűen minden más online tevékenységnél népszerűbbé vált a netezők körében.