"Az olaszok már nem tudnak Facebook nélkül élni. Egész napjuk ritmusát ez szabja meg, a közösségi portálon élik meg életük összes jelentős pillanatát, amely korábban féltve őrzött személyes élménynek számított. Ma már semmit sem tartanak meg maguknak: szerelem, megcsalás, szakítás, házasság, munka, születés, halál Facebook-ra kerül fel" - magyarázta az olasz rekordot Giuseppe Riva, tömegkommunikációval foglalkozó pszichológus, a milánói katolikus egyetem professzora.
Az olasz sajtónak nyilatkozva Riva úgy fogalmazott: "a kommunikálni mindig is szerető olaszok a rohanó világban találtak egy helyet, ahol végre mesélhetnek magukról".
A Nielsen nemzetközi piackutató által végzett felmérés azt mutatja, hogy 16 millió olasz tagja a Facebooknak. Az ismeretségi hálózaton töltött idő azért is kiemelkedőnek számít, mivel 2003-ban az olaszok havonta negyedórát ültek a Facebook előtt, 2008-ban három és fél órát. Arra a kérdésre, hogy múló divatnak vagy tartós jelenségnek tartja-e, Riva azt válaszolta, "sajnos" a másodikra tippel.
A Facebook olasz közösségéhez ugyan több férfi csatlakozott, mint nő, a legtöbb időt mégis a 15-35 év közötti fiatal nők töltik a közösségi oldalon. "A nők pedig jobban kiöntik lelküket, és ezért sebezhetőbb célpontjai is az esetleg nem baráti szándékkal közeledőknek" - hangoztatta Riva.
A professzor elmondta, hogy a közösségi portálok kora újfajta felkészültséget igényel a pszichológusok részéről, akiknek jártasnak kell lenni a cybervilágban. Az életüket a számítógép képernyője előtt élő személyek előbb-utóbb képtelenek különbséget tenni létező és virtuális valóság között, és későn veszik észre, hogy túl sokat mondtak el magukról a valójában ismeretlen Facebook-barátaiknak.