Kedden fél tizenkettő körül Budapesten és Pest megye egyes részein leállt a cég mobilszolgáltatása, amit először fél tizenkettő körül észleltek, de a hiba okáról egyelőre nem tudtak felvilágosítást adni a cég sajtósai. Az MTI információi szerint a gondot egy tápegység meghibásodása okozta, a Telenor pedig csak annyit közölt, hogy egy kapcsolóközpont áramellátási hibája volt az ok. A probléma kezelését megnehezítette, hogy a leállás a Telenor Budapest melletti, törökbálinti központját is érintette, ahol a Telenor munkatársai egymást sem tudták mobilon utolérni. Az internetezők közül hozzászólásokban, a Twitteren és a Facebookon többen jelezték, hogy vidékről, így például Debrecenből vagy Nyíregyházáról sem tudtak telefonálni, bár ott a cég közlése szerint csak a mobilinternettel volt gond.
A hálózatleállással egy időben, cikkünk első megjelenésekor a Telenor központi honlapja, a Telenor.hu és a szintén hozzá tartozó Djuice.hu is elérhetetlen volt, ezek fél egy után álltak helyre, de egyelőre a webes leállás okáról nem kaptunk információt. A cég a Facebookon keresztül ígért részletesebb tájékoztatást a leállásról, amiről a Twitter-csatornáján először 12 óra után adott hírt.
A sajtóosztály szerint a szolgáltatás-kiesés nem érintett minden előfizetőt a fővárosban és környékén, és mi is úgy tapasztaltuk, hogy volt olyan fővárosi telenoros szám, amit lehetett hívni. Kérjük olvasóinkat, írják meg e-mailben vagy hozzászólásban, vidéken tapasztalták-e a problémát, és ha igen, az mikor jelentkezett.
Fél egy után kezdett helyreállni a kapcsolat
12:30 körül már sokan jelezték Twitteren a hálózatleállással kapcsolatos reakcióikban, hogy náluk visszajött a térerő, és ismét tudták használni a mobiljukat, és már csak az ügyfélszolgálat elérhetetlensége miatt panaszkodtak. A Telenor Facebook-oldalán kommentezők szerint először több helyen az sms-szogláltatás állt helyre, hívásokat még nem tudtak kezdeményezni.
A szolgáltató a Twitteren nem sokkal egy óra után jelentette be, hogy hang- és mobilnet szolgáltatása országszerte száz százalékosan visszaállt, és elnézést kért az érintettektől. A Telenor sajtósa azt javasolja az előfizetőinek, hogy ha továbbra is problémát tapasztalnak a szolgáltatással, kapcsolják ki és be a telefonjukat.
Hazai mobilszolgáltatónál nagyobb szolgáltatáskiesés legutóbb 2009 december 4-én volt, amikor egy szoftvefrissítés miatt az ország több részén fél napra megbénult a T-Mobile hálózata. A szolgáltató akkor kárpótlésként 10 percnyi ingyen beszélgetést írt jóvá minden érintett ügyfelének. A Telenor szolgáltatási feltételei szerint csak akkor jár kötbér az ügyfeleknek, ha a szolgáltatás 4 óránál tovább nem elérhető.
Az [origo]-t kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt., egyúttal a T-Mobile tulajdonosa.