Arról, hogy a Yahoo egyes szolgáltatásainak, honlapjainak bezárását tervezi, egy Twitteren kiszivárgott prezentációból láttak napvilágot információk csütörtök éjjel. A dokumentum valódiságát a Yahoo szóvivője később a Wall Street Journalnak megerősítette, bár nyilatkozataik szerint még vizsgálják az abban szereplő szájtok lehetséges sorsát. A 1994-ben alapított, és a Google piaci előretörése óta hányatott sorsú Yahoo-t két éve megpróbálta felvásárolni a Microsoft, amelyet a társaság vezetése visszautasított, de megállapodás született közöttük arról, hogy a Yahoo-s kereséseket a jövőben Bing szolgálja ki. Emellett komoly átszervezések zajlanak a cégnél, amely nemrég bejelentette, hogy dolgozóinak 4 százalékát fogja elbocsátani.
Bezárhatják a könyvjelzőtárat
Bezárás lehetősége fenyegeti a kiszivárgott dokumentumok szerint a 2003 óta működő Delicious nevű online könyvjelzőtárat, amelynek üzemeltetőjét öt évvel ezelőtt vásárolta fel a Yahoo. Indulásakor ennek a szolgáltatásnak az volt a nagy előnye, hogy egy webes tárhelyen, kategorizálva tette elérhetővé a kedvenc linkeket, amelyekhez használójuk így bárhonnan, például otthoni és munkahelyi PC-jéről is hozzáférhetett.
Mostanra jelentősége már jelentősen csökkent, hiszen a mai böngészők legtöbbje már képes automatikusan szinkronizálni a könyvjelzőket a számítógépek között. A szájt bezárása ugyanakkor kényelmetlenséget okozhat a felhasználóinak, mert az azon tárolt linkeket át kell költöztetni egy másik szájtra, ezt a feladatot a legegyszerűbben a Diigo.com-mal lehet elvégeztetni. A Yahoo-val kapcsolatos hírek megjelenését követően péntek éjjel a Delicious működtetői a blogjukon úgy nyilatkoztak, nem akarják bezárni szolgáltatásukat, azt akár a Yahoo-tól függetlenül is. Szavaik szerint nem kell pánikolnia a felhasználóknak, ha bezárás fenyegetne, időben jeleznék azt.
Vannak más problémás szájtok is
Ugyancsak bezárásra ítélhetik a Yahoo-nál az 1995 óta működő AltaVista keresőt, amelyet a magyar internetezők első generációja is előszeretettel használt még a kilencvenes évek végén, a Google megjelenése előtt (igaz, ez már csak nevében egyezik meg egykori önmagával). A problémás szájtjai közé sorolja a cég a Buzz nevű online hírgyűjtő szájtot, és másik keresőfelületét, az AllTheWebet is.
Konkrétumokat azonban egyelőre nem tudni a várható bezárásokról, a Yahoo szóvívője a Wall Street Journalnak csupán annyit árult el, hogy a cég portfólióját átalakítják, egyes népszerű szolgáltatásaik pedig nagyobb prioritást élveznek másoknál, így az elkövetkezendő hónapokban néhány termékük leállítása várható. Ezekről konkrét információkkal majd akkor fog szolgálni a Yahoo.