Az eredetileg Google Editions néven beharangozott Google Ebookstore legfontosabb tulajdonsága, hogy az ott megvásárolt könyveket nem kell letölteni a számítógépre, vagy felszinkronizálni az olvasóra. Azokat ugyanis a cég saját letölthető, vagy webes kliensében nyithatja meg a felhasználó. A könyváruházhoz Apple-készülékekre, vagyis iPhone-ra és iPadre és Androidra külön alkalmazás is készült, és többfajta e-könyv-olvasóval is használható (Sony, Barnes&Noble Nook).
A kliens az EPUB vagy PDF formátumban forgalmazott könyveket képes beolvasni, amelyeket korlátlan számban lehet tárolni a felhasználói fiókban. A weben vagy az eBookstore-kliensben megnyitott művek olvasását is onnan folytathatja a felhasználó, ahol abbahagyta, függetlenül attól, hogy milyen más készüléken nyitja meg azt újra.
Az eBookstore majdnem 4000 kiadó összesen több mint hárommillió kiadványát listázza, amelyeket a vevők több könyvkereskedőn keresztül vehetnek meg. A Google nem csak saját katalógusában teszi elérhetővé a különböző forgalmazókat, de azok a saját weboldalaikon keresztül is árulhatják a Google-féle e-könyveket, előre meghatározott részesedésért.
A http://books.google.com/ebooks webcímen elérhető e-könyv-áruházat a hazai felhasználók sajnos még nem használhatják, a magyar felhasználói fiókokból annak katalógusa sem tekinthető meg, így a rajta keresztül elérhető ingyenes kiadványok sem. A kínálat többségét alkotó fizetős könyvek átlagos ára 10 és 13 dollár között van a letöltőközpontban.
Százmillió dolláros üzlet
A Google olyan műveket is forgalmaz az eBookstore-ban, amelyeket könyvkereső projektjének keretén belül digitalizált az elmúlt években. Ugyan a grandiózus könyvszkenneléssel a cég eredetileg csak kereshetővé akarta tenni a műveket, több, a digitalizálás ellen kezdetben hevesen tiltakozó kiadóval sikeresen állapodott meg az online forgalmazásról.
Az e-könyv egyre nagyobb üzlet, elsősorban angol nyelvterületen. Az üzletág pionírjának számító Amazon.com idén körülbelül 250 millió dollárnyi bevételre tett szert ezekből, de a piaci részesedése a jelenlegi 75 százalékról az elkövetkezendő 5 évben 35 százalékra zsugorodik majd a Credit Suisse elemzői szerint. A konkurenciának, így a piacra frissen belépő Google-nak ezek szerint még bőven van mozgástere a szegmensben