A Microsoft az irányító nélküli, csupán kamerákat használó Kinect nevű perifériát (tesztünket itt olvashatja) dobta piacra ősz végén, a Sony pedig a világító végű varázsplácára emlékeztető Move kontrollerrét kínálja a gombok nyomogatását megunó játékosoknak. Ez a két kiegészítő ráadásul a két cég által eddig eléggé elhanyagolt alkalmi játékosok felé nyit. A Nintendo helyzetét nehezíti az Apple iPad is, ami nagyon népszerű világszerte, és amire remek játékokat lehet vásárolni az App Store-ból.
A Nindendonak ezzel szemben nincsenek újdonságai karácsonyra. A különleges szemüveg nélkül is 3D-s képet adó kézikonzolja a Nintendo 3DS csak februárban jelenik meg Japánban, az Egyesült Államokba pedig csupán márciusra jut majd el. A Wii-hez pedig régen jelent meg bármilyen karácsonyi ajándéknak megfelelő újítás vagy játék.
"A felhasználók egyre növekvő számú lehetőségből választhatnak. Már nem csak a Nintendo van" - mondta Mitsuhige Akino, az Ichiyoshi befektetési cég vezető szakértője. "A fragmentált piacból pedig nem lesznek képesek akkora szeletet kihasítani, mint korábban." - mondta a szakértő. A befektetők aggodalmait igazolják a Nintendo számai is, az elmúlt évek során most először csökkentek a cég bevételei.
A japán játékcég reménye az árazás lehet. A Wii jóval olcsóbb, mint a konkurens termékek, ráadásul az Xbox 360 és a Playstation 3 árához még súlyos összegek adódnak hozzá, ha a játékos mozgásérzékelős kontrollert is szeretne vásárolni.