Az Apple szerdán jelentette be, hogy hamarosan olyan szolgáltatást indít, amelyen keresztül az iPad-, és iPhone-tulajdonosok többek között elektronikus lapokra fizethetnek elő. A platform használatáért a kiadóktól az Apple az eladott digitális javak árának harminc százalékát szedi be. Ez a költség a magazinoknál még működőképes lehet, de az egyik internetes zeneáruház már jelezte, hogy zeneszámokat előfizetéses rendszerben nem lehet gazdaságosan árusítani, ha az Apple ilyen nagy részesedést kér a bevételekből.
Csütörtökön a Google is bejelentette, hogy digitális szolgáltatások előfizetését biztosító szolgáltatást indít: a keresőcég ráadásul csak tíz százalékos részesedést kér az eladásokból. A One Pass névre hallgató szolgáltatás egyelőre Németországban, Kanadában, Franciaországban, Olaszországban, az Egyesült Királyságban érhető el, illetve egy amerikai kiadó is tervezi annak használatát. Németországban a három legnagyobb kiadóvállalattal, többek közt az Axel Springerrel már megállapodást kötött a cég.
Eric Schmidt, a Google elnök-vezérigazgatója szerint a vállalat nem közvetlenül az előfizetést biztosító rendszer működtetésén akar profitot szerezni, erre más lehetőségei is megvannak. Az alacsonyabb részesedéssel a minőségi tartalmakat előállító cégeket akarják segíteni. Ugyanakkor míg az Apple alapesetben semmilyen előfizetői adatot nem oszt meg a tartalomszolgáltatókkal - csak akkor, ha a felhasználó ezt külön engedélyezi - a Google bizonyos személyes információkat is továbbít majd a partnereinek.