Az előfizetés iPhone-on és iPaden érhető el, és hasonló feltételek mellett lehet igénybe venni, mint a nemrég bemutatott első iPades napilap, a Daily esetében.
Egy hétre, de egy évre is elő lehet fizetni
Az új rendszer segítségével a kiadók heti, havi, éves vagy akár más időtartamú előfizetéseket kínálhatnak, így az olvasóknak nem kell egyesével megvenniük minden lapszámot, az előfizetett tartalmak automatikusan elérhetővé válnak készülékükön. Ennek a kényelmi szolgáltatásnak köszönhetően a kiadók bevételnövekedésre számítanak, és arra, hogy visszahódíthatják azokat, akik az elmúlt években fokozatosan elpártoltak a nyomtatott sajtótól.
Steve Jobs szerint az "innovatív előfizetési rendszer új lehetőséget ad a kiadók kezébe, hogy digitálisan is elérhetővé tegyék termékeiket az iPadeken, iPodokon és az iPhone-on, valamint felkelti mind a régi, mind az új előfizetők érdeklődését". Erre szükség is van, tekintve, hogy a nyomtatott újságok hanyatlása miatt a kiadók egyre inkább az online formátumok terjesztésére fókuszálnak.
Harminc százalék kerül az Apple zsebébe
Ami az üzlet anyagi hátterét illeti, az Apple ragaszkodik a szokásos 30 százalékához, amely az összes iTunes-os vásárlásból megilleti a céget, a lapok előfizetéséből származó bevételből is ekkora hányadot tart meg. Amennyiben egy kiadó ki szeretné ezt kerülni, természetesen megpróbálkozhat az alkalmazáson kívül, például webes felületen történő értékesítéssel, de ez valószínűleg túl körülményes lenne ahhoz, hogy hosszú távon életképesnek bizonyuljon.
Az Apple sajtóközleményéből kiderül, hogy az új rendszer nem csupán digitális lapok előfizetését teszi lehetővé, hanem akár videókra és zenékre is alkalmazni lehet majd. Ugyanakkor a Rhapsody nevű online zenebolt már most úgy nyilatkozott, hogy ha a zeneeladásokból is harminc százalékos részesedést szeretne megtartani az Apple, akkor nem lehet gazdaságosan ilyen szolgáltatásokat működtetni.