A kutatás megállapításai szerint a tabletek a magyar piacon még csak a korai befogadók körében népszerűek. Elterjedésüknek ugyanakkor kedvez, hogy a mobilszolgáltatók kínálatában kifejezetten ezekhez szánt mobilinternetes díjcsomagok, és hűségszerződéssel kedvezményes áron elvihető készülékek is elérhetőek.
Az amerikai felmérés szerint a gyártók az idén várhatóan nagyságrendileg annyi tabletet értékesítenek szerte a világban, mint netbookot. Ugyanakkor a kis teljesítményű, de könnyen hordozható és olcsó számítógépek nem fognak eltűnni a boltokból, hanem a laptopok alsó kategóriás képviselőjeként pozícionálják majd ezeket. Tavaly az összes eladott hordozható számítógép 50 százalékát tették ki a netbookok. 2011-ben, iparági becslések szerint 50 millió tablet találhat gazdára a világban, de 2012-re a táblaszámítógépek piaca már meghaladhatja az alsó kategóriás 11-12 colos netbookok értékesítési volumenét.