Az amerikai piackutató szerint a megkérdezett iPad-vásárlóknak mindössze 14 százaléka válaszolta azt, hogy noteszgép helyett vett magának tabletet, és ez az arány az ünnepek alatt még kisebb, 12 százalékos volt - írja a News.com. Ennek alapján az NPD szerint kijelenthető, hogy az iPad-eladások nem kannibalizálják a PC- és főleg a notebook-piacot, mint ahogy azt korábban vélték, a vásárlók inkább kiegészítő eszköznek vásárolják a készülékeket.
A táblagépektől tavaly az olcsóbb, kisebb tudású netbookok eladásait féltették elsősorban a piackutatók, mivel azok hasonló szolgáltatásokat nyújtanak: egyszerűbb feladatok elvégzésére, internetezésre, filmnézésre alkalmasak, és könnyen hordozhatók, hosszú üzemidővel. Az NPD Group szerint már ezeket sem fenyegeti annyira az iPad. Idén a piackutató által megkérdezettek 75 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem valami más eszköz helyett vásárolt iPadet, ami 50 százalékkal magasabb arány, mint tavaly, amikor sokan a netbookok helyett választottak tabletet.
Az viszont tény, hogy a PC-eladások csökkenőben vannak, de ez nem a tabletek előretörésével magyarázható - állítja Stephen Baker, az NPD elemzője. Baker szerint egyszerűen csak arról van szó, hogy a Windows 7 megjelenése után fellendült PC-eladásokhoz képest esett vissza a számítógéppiac, és az iPad azért tűnt a notebookok kannibáljának, mert éppen a Microsoft új operációs rendszere után érkezett, mint a következő informatikai slágertermék. A régóta várt új Windows ugyanis 2009 őszén jelent meg, míg az iPadet 2010 tavaszán hozták forgalomba. Az ezt megelőző két évben pedig a netbookok fogytak leginkább a noteszgépek közül, tovább éltetve a Windows XP-t a sikertelen Vistával szemben, egészen a Windows 7 érkezéséig.
Az NPD adatai szerint komolyabb, 25 százalékos visszaesés csak a drágább, 500 dolláros ár fölötti gépek piacán következett be a március előtti hat hónapban. Az viszont tévhit, hogy a netbookok és az olcsóbb notebookok ne lennének továbbra is kelendőek, ugyanebben az időszakban ugyanis az 500 dollárosnál olcsóbb gépek eladásai 21 százalékkal nőttek.